به گزارش شهر خبر، سایت خبری مشرق نیوز به بررسی آمار صادرات طی سه ماه نخست سال پرداخته است که بر اساس آن در سه ماهه نخست امسال  واردات گمرکی کشور 7 میلیارد و 620 میلیون دلار به مقدار 8 میلیون و 923 هزار تن وهمچنین تراز تجاری کشور در سه ماهه بهار منفی 1 میلیارد و 256 میلیون دلار بوده است.

دومین خبرپربازدید به بررسی نقش ژنتیک در ابتلا به نوع شدید کرونا مربوط می‌شود. به گزارش ایسنا و به نقل از مدیکال‌اکسپرس، بررسی‌های اخیر نشان می‌دهند که کروناویروس، نشانه‌های حادی به همراه دارد و می‌تواند به بروز بیماری‌های مزمن در بیماران مسن منجر شود. هنگاکی که پژوهشگران "مرکز پزشکی دانشگاه رادبود"(Radboud University Medical Center) هلند، به برادران جوانی برخوردند که به کووید- ۱۹ مبتلا شده بودند و به ونتیلاتور نیاز داشتند، دریافتند که عوامل ژنتیکی می‌توانند نقش مهمی در مصالحه با سیستم ایمنی داشته باشند. پژوهشگران در بررسی خود دریافتند که ژن موسوم به "TLR7" می‌تواند نقش مهمی در بروز واکنش ایمنی نسبت به کروناویروس ایفا کند.

دیگر مطلب پربازدید مربوط به ویدئویی است که در خصوص احتمال ابتلای مجدد به ویروس کرونا منتشر شده است. بر اساس آنچه در این ویدئو نشان داده می شود در برخی از مطالعات اولیه که کشور چین در این خصوص ارائه داده است، ابتلای مجدد به کرونا 20 درصد و بر اساس مطالعات جدید  5 درصد اعلام شده است.

موضوع ساخت دارو برای کرونا نیز مورد توجه بسیاری از بازدیدکنندگان قرار گرفت. به گزارش بهداشت نیوز به نقل از سیناپرس، بر اساس گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی، در سراسر جهان بیش از ۱۵۰ واکسن در حال ساخت و توسعه است که تعداد معدودی از آنها، هم اکنون به مراحل نهایی آزمایش های بالینی رسیده‌اند.در همین حال، محققان و پزشکان بسیاری نیز در حال آزمایش اثربخشی بسیاری از داروهای موجود برای درمان این بیماری و یا بی اثر کردن فعالیت‌های ویروس کرونای جدید هستند. در همین راستا مقاله جدیدی در مجله علمی Nature منتشر شده است و در آن، از ۲۱ داروی کرونا شناخته شده یاد می‌کند که می‌توانند تکثیر ویروس کرونای سارس ۲، عامل بیماری کووید ۱۹ را متوقف کنند.

شهر خبر، یک سایت خبرخوان ایرانی است و به دسته‌بندی و بازنشر اخبار مهم سایت‌های خبری ایران می‌‌پردازد. بسیاری از علاقه‌مندان به اخبار به دلیل سهولت دسترسی به اخبار این حوزه از طریق سایت شهرخبر، روزانه بارها به شهرخبر سر می‌زنند.