حجت الاسلام و المسلمین سعید مهدوی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه براساس آموزه های روایی یکی از بهترین اعمال روز غدیر اطعام مومنین و محرومان است اظهار کرد: غدیر؛ عیدالله الاکبر است و در روایات و متون دینی بر اطعام غدیر و ثواب اطعام مومنین در شب و روز غدیر بسیار تاکید شده است.

وی با اشاره به سابقه درخشان ملت ایران که در بسیاری از امور دینی، انجام مناسک معنوی و فعالیت های حماسه آفرین اجتماعی پیشقراول بودند افزود: گیلانیان طی چند سال اخیر در باب سنت اطعام غدیر بسیار خوش درخشیدند و گوی سبقت را از بسیاری از استانها ربودند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به وضعیت پیش آمده ناشی از ویروس کرونا گفت: امسال به جهت شیوع ویروس کرونا، سنت اطعام همراه با پخت غذا در قالب غذاهای بسته بندی شده و توزیع آن در بین مردم در استان انجام خواهد شد.

ساماندهی و توزیع ۵۰۰ هزار تا یک میلیون وعده غذا همزمان با عید غدیر در رشت

حجت الاسلام مهدوی از ساماندهی و توزیع ۵۰۰ هزار تا یک میلیون وعده غذا در ایام غدیر توسط سازمان تبلیغات اسلامی و با حضور روحانیون مستقر و مردم ولایت مدار استان خبر داد و گفت: این طرح با عنوان «پویش گیلانی عاشق علی» در عید غدیر امسال در سراسر استان انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این پویش مومنین با غذاهای ساده و ارزان قیمت می توانند در احیای این سنت و بهره مندی از ثواب آن مشارکت داشته باشند، گفت: در روایات آمده است « اگر کسی در روز غدیر پذیرایی غذایی نماید مثل کسی است که همه انبیا و رسولان الهی را پذیرایی کرده است».

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه مردم می توانند به مناسبت روز غدیر به نیت ۱۴ معصوم غذا نذر و در بین محرومین توزیع کنند گفت: یکی دیگر از مصادیق اطعام غدیر اجاره نمودن تنورهای نانوایی توسط مومنین و خیرین است.

 مهدوی با باین اینکه مراسم عهد اخوت با رعایت موازین بهداشتی، جهت هی به کمک مومنانه و راه اندازی پویش «نذر غدیر» با رنگ حمایتی و خدماتی توسط مردم ولایت مدار گیلان در این ایام اجرا می‌شود، یادآور شد: برگزاری شب شعر آئینی، تجلیل از پژوهشگران اهل سنت گیلان که در باب حقانیت اهل بیت و یا نقد دشمنان صاحب تألیف و کتاب و مقاله و تحقیق هستند از دیگر برنامه‌های مهم در این ایام است.

وی پذیرایی تعدادی از کودکان کار در شهر رشت را از دیگر برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی در عید غدیر خم خبر داد و گفت: امسال به جهت شیوع ویروس کرونا سنت اطعام غدیر با پخت غذاهای بسته بندی شده و توزیع آن در بین مردم انجام خواهد شد.