این محققان در دو مقاله ارایه شده به مجله Journal of Cosmology and Astroparticle Physics، اندازه گیری خود را در زمینه تابش زمینهٔ کیهانی (CMB) که قدیمی ترین نور جهان است، توضیح دادند.

بر اساس این گزارش، یک تیم تحقیقاتی ۱۴۰ نفره از ۴۱ موسسه و هفت کشور جهان به سرپرستی دانشگاه «پرینستون»، نتایج یک مطالعه انجام شده در تلسکوپ کیهان شناسی Atacama واقع در Cerro Toco در صحرای Atacama در شمال شیلی منتشر کردند.

تابش زمینه کیهانی پس فروزش «مه بانگ» در نظر گرفته می شود؛ مه بانگ در حال حاضر تنها توضیح ارایه شده در مورد آغاز جهان است.

محققان گفتند: این محاسبات مطابق با تخمین های انجام شده در سال ۲۰۱۵ با داده های ناشی از ماهواره «پلانک» سازمان سازمان فضایی اروپا است.

این پژوهشگران در این مطالعه قسمتی از فضا را به قطر ۲۰ میلیارد سال نوری و تغییرات تابش نور را در حدود ۳۸۰ هزار سال پس از مه بانگ مورد مطالعه قرار دادند. این دو مقاله که به عنوان قطعات همراه تلقی می شوند، یکی روی نقشه ها و روش‌شناسی یا متدولوژی متمرکز است و دیگری بر نتایج تاکید می کند.

محققان معتقدند، سن جهان همچنین نشان می دهد که کیهان با چه سرعتی در حال گسترش است. اندازه گیری های تلسکوپ کیهان شناسی Atacama نشان می دهد که یک شی در فاصله یک مگاپارسک یا حدود ۳.۲۶ میلیون سال نوری از زمین قرار دارد، به دلیل گسترش جهان با سرعت ۴۲ مایل در ثانیه از زمین دور می شود.

این ستاره شناسان تاکید دارند این نتیجه تقریباً با برآورد قبلی محققان ماهواره پلانک موافق است.

نتیجه تصویری از جهان از ۱۳.۸ میلیارد سال پیش است.