محمدعلی نائل قراملکی بااشاره به اهمیت رعایت نکات بهداشتی با توجه به شیوع کرونا افزود: طبق بخشنامه ابلاغی ارائه کلیه خدمات پروازی به مسافرین مشروط به استفاده از ماسک است و ورود به فرودگاه بدون ماسک ممنوع است.

وی با بیان اینکه اکثر مراجعین الزامات بهداشتی را رعایت میکنند، اظهار کرد: در صورت نداشتن ماسک هرکدام از مراجعین به فرودگاه امکان تهیه ماسک توسط کیوسکهای مستقر در فرودگاه فراهم شده است.

قراملکی بااشاره به اقدامات فرودگاه بمنظور جلوگیری از شیوع کرونا تصریح کرد: از روزهای ابتدایی بروز کووید ۱۹، فرودگاه های استان با هدف حفظ سلامتی مسافرین و کارکنان اقدام به برگزاری جلسات آموزشی رعایت پروتکلهای بهداشتی با همکاری علوم پزشکی کرده همچنین نصب بنرهای هشدار، ایجاد فاصله بین صندلی های سالن انتظار، ضدعفونی سالن ها قبل و بعد پرواز، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دستورالعملهای بهداشتی از دیگر اقدام مجموعه در ایام شیوع کرونا است.

وی از تداوم اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با کرونا خبر داد و افزود: فرودگاه ارومیه به منظور تب سنجی دقیق و تسریع در پایش سلامت مسافران در ترمینال داخلی اقدام به نصب دوربین حرارتی جدید کرده است.

مدیرکل فرودگاههای استان اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون هیچ کدام از کارکنان فرودگاه ارومیه به کووید۱۹ مبتلا نشده اند.

وی بیان کرد: ۶۶ ‌پرواز ورودی و خروجی طی هفته در مسیرهای تهران- مشهد از فرودگاه ارومیه برقرار است.

قرا ملکی با اشاره به وضعیت پروازها از فرودگاه ارومیه نیز طی ۳ماهه نخست سال جاری خاطر نشان کرد: طی سال جاری،۴۲ هزار و ۸۵۵ مسافر توسط ۵۶۳ ‌پرواز از فرودگاه ارومیه جابجا شدند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش ۲۸ درصدی در پروازهای داخلی و ‌کاهش ۴۴ درصدی در میزان جابجایی مسافرین را نشان می دهد.