احمدحسین فلاحی با بیان اینکه آقای غلامی فردا در جلسه کمیسیون حضور پیدا می‌کند تا درباره‌ی برنامه‌های این وزارتخانه گزارشاتی به نمایندگان ارائه دهد، اظهار داشت: ما مباحث مهمی همچون وضعیت دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه پیام نور و مشکلات موجود را پیش‌رو داریم که قطعا آن را مطرح خواهیم کرد.

وی درباره‌ی این‌که آیا امکان طرح موضوع تعویق کنکور و یا تغییر در نحوه‌ی برگزاری آن در جلسه فردا وجود دارد؟، ادامه داد: با توجه به این‌که جلسه فردا اولین جلسه وزیر علوم با اعضای کمیسیون آموزش است و مباحث زیادی هم برای طرح وجود دارد، ممکن است همچون جلسه با وزیر آموزش و پرورش فرصت طرح موضوع کنکور پیش نیاید کما این‌که تاکنون کمیسیون آموزش درباره کنکور ورود پیدا نکرده ولی در آینده نزدیک جلساتی را برای روشن شدن موضوع تشکیل خواهیم داد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به نظرات متفاوت درباره تعویق کنکور یا تغییر نحوه برگزاری آن اظهار کرد: تماس‌های بسیاری با نمایندگان گرفته می‌شود که حتی در مواردی آسایش را از ما سلب کرده، ساعت تماس‌ها هم به نیمه شب می‌رسد که در آن عده‌ای خواستار تعویق کنکور و عده‌ای خواستار برگزاری آن در موعد مقرر هستند. استدلال برخی از کنکوری‌ها این است که اگر کنکور به تعویق افتد زحمات آنها به هدر می‌رود و استدلال عده‌ای دیگر این است که در شرایط کرونا برگزاری کنکور درست نیست. در نهایت نظرات متفاوت وجود دارد ولی کمیسیون در آینده جلسه‌ای برای این موضوع برگزار خواهد کرد.