«آنتونی فائوچی» مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا گفت: شاهد یک هفته بسیار نگران‌کننده هستیم.

آمار دانشگاه جان هاپکینز نشان می‌دهد که روز پنجشنبه به وقت محلی شمار روزانه مبتلایان به کرونا در آمریکا به یک رکورد تازه رسیده و ۵۰ هزار و ۷۰۰ نفر به این ویروس مبتلا شدند.

بنا بر این آمار، بیش از ۱۰ میلیون و ۹۴۰ هزار نفر در سراسر دنیا به کرونا مبتلا شده‌اند که بیش از ۲ میلیون و ۷۳۲ نفر آنها در آمریکا هستند که از این تعداد، حدود ۱۳۰ هزار آمریکایی به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این آمار نشان می‌دهد که در یک ماه گذشته شمار مبتلایان دو برابر شده و نسبت به آمار آوریل و می که مرگبارترین ماه‌ها در آمریکا بود، افزایش شدیدی پیدا کرده است.

بنا بر این گزارش، ۴۰ ایالت از ۵۰ ایالت آمریکا در مدت ۱۴ روز گذشته شاهد روند افزایشی ابتلا به کرونا بوده‌اند. آریزونا، تگزاس و فلوریدا در صدر این ایالت‌ها قرار دارند.

شمار مبتلایان در ایالت‌های جورجیا، کانزاس، مونتانا، میشیگان، میسوری، تنسی، می‌سی‌سی‌پی، کارولینای جنوبی و اوهایو دو برابر و تعداد مبتلایان در نوادا نیز سه برابر شده است.

همچنین شمار مبتلایان در ایالت آیداهو در دو هفته گذشته پنج برابر شده است.

استفاده نکردن آمریکایی‌ها از ماسک و رعایت نکردن فاصله اجتماعی از دلایل اصلی افزایش دوباره شمار مبتلایان به کرونا در این کشور است.