دکتر "کریم همتی" شامگاه سه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان افزود: جمعیت هلال احمر بعد از وزارت بهداشت دومین دستگاهی بود که در حوزه مبارزه با شیوع ویروس کرونا به یاری مردم شتافته است.

رییس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه بیش از ۲ میلیون محموله داروی ضروری و مورد نیاز برای بیماران کرونا توسط هلال‌احمر وارد کشور شده است، گفت: بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر از نیروهای هلال‌احمر در کشور در غربالگری مردم در ورودی شهرها درگیر بودند.

وی با اشاره به اینکه همزمان با شیوع ویروس کرونا؛ در اوایل سال جاری ۲۵ استان کشور درگیر سیل شدند، خاطرنشان کرد: امدادرسانی به آسیب دیدگان متاثر از سیل توسط نیروهای امدادی هلال احمر نیز با تمام قوا و توان انجام شد.

رییس جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به اینکه انبارها و لجستیک جمعیت هلال احمر در امدادرسانی حوادثی همچون زلزله کرمانشاه و سیل در استان ها خالی شدند، گفت: با توجه به پیگیری های صورت گرفته انبارها و لجستیک جمعیت هلال احمر در استان ها تقویت و تجهیز می شوند.

همتی با بیان اینکه واردات واکسن آنفلوآنزا نیز توسط هلال‌احمر انجام شده است افزود: ۸ فروند هلی‌کوپتر آسیب‌دیده هلال‌احمر بازسازی می‌شود که از این تجهیزات و لجستیک در اختیار هلال احمر استان کرمان نیز گذاشته می‌شود.

وی در ادامه این دیدار با بیان اینکه ۳۰ هزار خانه هلال در کشور با کمک و همکاری داوطلبان و دهیاران راه اندازی و فعال می شود تصریح کرد: آموزش اولین اقدامی است که در خانه های هلال با هدف افزایش تاب آوری و کسب مهارت های امدادی در زمان حوادث اجرا می شود.

رییس جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به اینکه حضور نیروهای امدادی و داوطلب جمعیت هلال احمر در حوادث باعث آرامش در بحران ها و حوادث می شود، افزود: اعتماد مردم به این نهاد بین المللی، مهم ترین ارزش برای جمعیت هلال احمر است.

همتی با اشاره به اینکه طی سه سال گذشته در استان کرمان بیش از ۵۱۰ میلیارد ریال به جمعیت هلال‌احمر استان کرمان کمک شده است گفت: در کنار مردم بودن جمعیت هلال احمر از ویژگی‌های جمعیت است و تلاش می‌کنیم روزبه روز اعتماد مردم به این نهاد افزایش پیدا کند.

براساس این گزارش رییس جمعیت هلال احمر در ادامه سفر به استان کرمان با حضور در گلزار شهدای کرمان و زیارت قبر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و هم رزمانش با آرمان های شهداء تجدید بیعت کردند.