روح‌الله رستمی، مدیر عامل یکی از شرکت‌های فناور، تولید ماسک‌های تمام بی‌بافت را از محصولات فناورانه این شرکت دانست و گفت: قدرت و عملکرد فیلتراسیون این ماسک‌ها با یک لایه لیفی تا حد ۹۸ درصد ارتقا یافته است.

وی ادامه داد: الیافی که برای تولید این ماسک‌ها استفاده می‌شود، پلی‌پروپیلن است و بعضا در یکی از لایه‌های آن از الیاف نانو پلی‌استر استفاده شده است.

رستمی در دسترس بودن را از قابلیت‌های مهم این ماسک‌ها دانست و خاطر نشان کرد: ماسک‌های رایج بی‌بافت نیستند؛ یعنی از جنس پارچه‌ بافته و تولید شده‌اند، ضمن آنکه برای اعمال خاصیت فیلتراسیون، این ماسک‌ها دارای لایه‌ای ویژه‌ای هستند که در کشور به شدت کمیاب است و نمی‌تواند نیازمندی‌های داخلی را تامین کند.

مجری طرح خاطر نشان کرد: ما توانستیم از لایه‌ای که خودمان تهیه کردیم، به جای لایه‌های فیلتراسیون وارداتی استفاده کنیم. این لایه دقت و عملکرد فیلتراسیون ماسک‌های تولیدی را ارتقا داده است.

رستمی با اشاره به قابلیت‌های فیلتر این ماسک‌های بی‌بافت، یادآور شد: این ماسک قادر به جلوگیری از ورود انواع ویروس و سایر عوامل بیماری‌زا است و حتی ممکن است در برخی از موارد عملکرد بهتری نسبت به سایر ماسک‌ها داشته باشد که این امر مربوط به لایه فیلتراسیون مورد استفاده در این محصول می‌شود.