کاربران شبکه اجتماعی «تیک‌تاک» و طرفداران موسیقی پاپ کره‌جنوبی (K-pop) گفتند که در اولین تجمع انتخاباتی دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا پس از تعطیلی تجمعات به دلیل شیوع کرونا، ثبت‌نام کردند بدون آنکه قصد رفتن به این تجمع را داشته باشند.

مسوولان ستاد انتخابات ترامپ از چند روز پیش در تبلیغات خود برای تجمع انتخاباتی در شهر تولسا ایالات اوکلاهاما اعلام کرده بودند که بیش از یک میلیون نفر برای این تجمع ثبت‌نام کرده‌اند و این یکی از بزرگترین تجمعات انتخابات ترامپ خواهد بود.

اما وقتی ترامپ برای سخنرانی وارد ورزشگاه ۱۹ هزار نفری شد که در شهر تولسا برای تجمع انتخاب شده بود، بسیاری از صندلی‌ها خالی بود، به طوری اداره آتشنشانی این شهر جمعیت این ورزشگاه را حدود ۶ هزار و ۲۰۰ نفر تخمین زد.

پیش‌بینی ستاد انتخاباتی ترامپ از ازدحام طرفداران او در تجمع تا حدی بالا بود که آن‌ها گمان می‌کردند انبوهی از جمعیت بیرون از ورزشگاه خواهد ماند و یک سخنرانی برای ترامپ و معاونش مایک پنس در بیرون از این ورزشگاه نیز تدارک دیده بودند؛ اما ترامپ و پنس وقتی با ورزشگاه خالی روبرو شدند، این سخنرانی را لغو کردند.

پس از این تجمع، تصاویری که توسط خبرنگاران از ترامپ منتشر شد، حاکی از سنگینی فضا برای او بوده است.

این درحالی است که نظرسنجی‌ها حاکی از پیشی گرفتن «جو بایدن» رقیب دموکرات برای دونالد ترامپ است و این تجمع اهمیت خاصی برای او داشته است. برخی رسانه‌ها نیز از مشاجره دختر و داماد ترامپ با مدیر ستاد انتخاباتی اش خبر دادند.

«الکساندریا اوکازیو کورتز» عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا و از مخالفان مشهور ترامپ در واکنش به این اتفاق در پیامی تمسخرآمیز نوشت: شما واقعا توسط نوجوانان تیک‌تاک به لرزه افتادید که با ثبت‌نام تقلبی به کمپین ترامپ حمله بردند.

چند تن از طرفداران K-pop نیز در گفت‌وگو با رویترز گفتند که پس از مطلع شدن از تلاش برخی از کاربران برای ثبت‌نام تقلبی در کمپین ترامپ، آن‌ها هم اقدام به این کار کردند و به تجمع نرفتند.

ترامپ روز پیش از تجمع در پیامی توییتری کسانی را که برای تظاهرات اعتراضی علیه نژادپرستی در مقابل محل تجمع طرفداران او می‌خواستند عازم شهر تولسا شوند، تهدید کرد که در این صورت با چیزی مواجه خواهند شد که تاکنون در تظاهرات دیگر مشاهده نشده است.