در این جلسه که معاون سیاسی، امنیتی استانداری لرستان نیز حضور داشت، وضعیت گسترش اپیدمی و هشدار لرستان بررسی شد.

دکتر سید موسی خادمی، استاندار لرستان در این جلسه با اشاره به وضعیت نامناسب استان ازنظر شیوع ویروس کرونا گفت: متأسفانه شرایط استان مطلوب نیست و روند ابتلا و شیوع ویروس کرونا رو به افزایش است.

وی با اشاره به پیش‌بینی متخصصین دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر اینکه در روز‌های آینده احتمال شرایط بحرانی وجود دارد، گفت: در حال حاضر لرستان در وضعیت کاملاً هشدار قرار دارد و لازم است هم بیماران، مردم و همه دستگاه‌های اجرایی این وضعیت را مورد توجه قرار داده و جوانب بهداشتی را رعایت کنند.

خادمی با تأکید بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی تصریح کرد: ممکن است به شرایطی برسیم که ظرفیت بیمارستان‌ها تکمیل‌شده و مشکلات بیشتری برای ما به وجود بیاید.

وی افزود: از همه مردم درخواست می‌کنیم با رعایت بهداشت فردی و موارد بهداشتی از ازدحام و تجمع خودداری کنند تا این شرایط سخت را پشت سر بگذاریم.

در ادامه دکتر نیکبخت رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با ارائه گزارشی از وضعیت بیماری کرونا در لرستان گفت: در حال حاضر آمار ابتلا در شهر‌های مختلف استان بالاست و به‌طور متوسط روزانه ۲۰۰ مورد جدید به آمار مبتلایان افزوده می‌شود که با روند افزایش ابتلا، آمار مرگ‌ومیر هم بالا خواهد رفت.