پژوهشگران سرطان "بیمارستان کودکان فیلادلفیا"(CHOP)، ابزارهایی را که برای ایمنی درمانی سرطان مورد استفاده قرار می‌گیرد، اصلاح کرده‌اند و آنها را برای شناسایی قسمت‌های گوناگون "کروناویروس سندرم حاد تنفسی۲"(SARS-CoV-۲) به کار گرفته‌اند تا بتوانند این ویروس را هدف واکسن قرار دهند. آنها معمولا این روش را برای تحریک سلول‌های سرطانی به نشان دادن واکنش ایمنی در برابر ویروس بکار می‌گیرند. پژوهشگران باور دارند که استفاده از واکسن با این روش می‌تواند به محافظت از انسانها در برابر ویروس و همچنین راه‌اندازی واکنش ایمنی بلندمدت کمک کند.

"جان ماریس"(John Maris)، از نویسندگان این پژوهش گفت: سرطان از بسیاری جهات، مانند ویروس رفتار می‌کند؛ در نتیجه ما تصمیم گرفتیم تا از ابزارهای ایمنی‌درمانی سرطان برای شناسایی جنبه‌های منحصر به فرد سرطان‌های کودکان استفاده کنیم که معمولا با ایمنی‌درمانی هدف قرار می‌گیرند. ما از این ابزارها برای شناسایی توالی پروتئین‌ها استفاده کردیم تا بدین ترتیب بتوانیم کروناویروس سندرم حاد تنفسی۲ را هدف قرار دهیم.

وی افزود: ما اکنون می‌توانیم با اصلاح و سازگار کردن این ابزارها، ویروس‌های مورد نظر را براساس توانایی آنها برای تحریک واکنش ایمنی، اولویت‌بندی کنیم. پیش‌بینی ما این است که می‌توانیم این ابزارها را برای جمعیت گسترده‌ای از انسان‌ها به کار بگیریم. ما باور داریم که روش ما، نقشه‌ مسیری را برای واکسن فراهم می‌کند که هم ایمن و هم موثر باشد و بتوان آن را در مقیاس گسترده ارائه کرد.

گسترش بیماری کووید- ۱۹، به نیاز فوری برای ابداع یک واکسن ایمن و موثر در برابر کروناویروس سندرم حاد تنفسی۲ منجر شده است. واکسنی که به صورت مطلوب طراحی شود، واکنش ایمنی بلندمدت را به بالاترین اندازه و واکنش‌های منفی و تشدید بیماری را به پایین‌ترین حد ممکن می‌رساند.

پژوهشگران برای افزایش احتمال ایمنی و تاثیر یک واکسن، پارامترهایی را برای شناسایی قسمت‌هایی از ویروس اولویت‌بندی کردند. آنها علاوه بر جهش‌هایی که عفونت را افزایش می‌دهند، قسمت‌هایی از کروناویروس سندرم حاد تنفسی۲ را هدف قرار دادند.

پژوهشگران، فهرستی از ۶۵ توالی پپتید را ارائه داده‌اند که اگر هدف قرار داده شوند، بیشترین امکان تامین ایمنی را فراهم می‌کنند. هدف پژوهشگران این است که در گام بعدی، چندین ترکیب از این توالی‌ها را در موش‌ها آزمایش کنند تا ایمنی و تاثیر آنها ارزیابی شود.