از اوایل اسفند ماه که ویروس کرونا در کشور شیوع و گسترش پیدا کرد بسیاری از مشاغل و صنایع با تعطیلی مواجه شدند و برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شکستن زنجیره انتقال این ویروس مجبور به تحمل ضرر و زیان هنگفتی شدند که البته حوزه حمل و نقل هوایی هم بی نصیب از این محدودیت ها نبود اما به نظر می‌رسد اوضاع و احوال سفرهای هوایی و ایرلاین‌های داخلی بهتر شده است.

رضا جعفرزاده در این باره به ایسنا گفت: از آن جایی که ستاد مقابله با کرونا برخی از کسب و کارها مانند رستوران‌ها و برخی خدمات را داخل کشور برای بسیاری از استان‌ها مجاز دانسته و آن‌ها فعالیت‌شان را از سر گرفتند، تقاضا برای سفر به آن مناطق افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: این مسائل سبب شده که سفرهای هوایی و فعالیت ایرلاین‌های داخلی و فرودگاه‌ها به مرور افزایش یابد که البته همه این‌ها با رعایت تمامی پروتکل ها و دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغ شده است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: یکی از اصلی ترین دلایل برای افزایش تدریجی سفرهای هوایی و فعالیت شرکت‌های هواپیمایی برداشته شدن محدودیت‌ها البته با رعایت همه پروتکل های بهداشتی در استان‌های مختلف است اما در کنار آن نباید تمام شدن ماه رمضان  را هم نادیده گرفت چرا که هر ساله در ماه رمضان سفرهای هوایی کمتر از ماه‌های دیگر می‌شود.

جعفرزاده اعلام کرد: برای بهبود کامل وضعیت صنعت حمل‌ونقل هوایی و و بازگشتن سفرهای هوایی به حالت طبیعی قبل از کرونا باید منتظر ماند و صبر کرد تا بسیاری دیگر از عوامل موثر در این زمینه بهبود پیدا کند.