در اتریش به منظور مقابله با شیوع کرونا همه اماکن و مغازه‌ها باید در ساعت ۱۱ تعطیل شوند.

"الکساندر فان در بلن"، رئیس جمهور اتریش و همسرش بعد از پایان ساعات کار رستوران‌ها در این کشور در رستورانی در وین از طرف پلیس غافلگیر شدند. فان در بلن در گفتگو با یک نشریه چاپ این کشور بابت این اتفاق خود را ناراحت نشان داده و ضمن اعتراف به خطای خود گفت: واقعا از این بابت متاسف است.

به نوشته رسانه‌های اتریشی رئیس جمهور اتریش و همسرش شنبه شب حدود ساعت ۲۴ به وقت محلی همچنان در رستورانی در وین بودند و نوشیدنی‌هایی روی میز آن‌ها قرار داشت. پلیس هم این ماجرا را تایید کرده است.

در کشور اتریش بعد از بازگشایی رستوران‌ها مقرر شد که فعالیت آن‌ها محدود به ساعت ۱۱ باشد و متخلفان از این قانون هم باید جریمه شوند. برای صاحبان رستوران نقض کننده این قانون جریمه تا ۳۰ هزار یورو در نظر گرفته شده است.

حزب افراطی آزادی اتریش انتقاد شدیدی به این نقض قانون کرونا از طرف رئیس جمهور اتریش وارد کرده است. یکی از مقامات این حزب دولتی اتریش اعلام کرده که فان در بلن جمعیتی را که به شدت گرفتار جنون کرونا شده اند را مسخره می‌کند.

بر اساس جدیدترین آمار‌ها در اتریش حدود ۱۶۵۰۳ نفر تا به حال به کرونا مبتلا شده و ۶۴۰ نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.