جواد احمدی گفت: به صاحبان پارکینگ‌های خودرویی یک هفته مهلت داده می‌شود تا از ماشین‌های صفر کیلومتر خالی شود و اگر برای استفاده شخصی است باید در اسرع وقت پلاک شود. زیرا در غیر این صورت باید فورا برای فروش به بازار عرضه شود.

وی افزود: کنترل پارکینگ‌ها در سطح شهر تهران از روز پنجشنبه در دستور کار بازرسان این سازمان قرار گرفته است.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت بیان داشت: هرگونه دپوی خودرو تخلف محسوب می‌شود و در این راستا پرونده تشکیل و برای رسیدگی به شعب تعزیرات ارسال خواهد شد.

احمدی با بیان اینکه با متخلفان و احتکار کنندگان خودرو برخورد خواهد شد، اظهار داشت: مردم می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف در این زمینه به تلفن ۱۲۴ سازمان حمایت و یا سازمان‌های صمت استان‌ها اطلاع دهند.

وی با تاکید بر اینکه نگهداری خودروی صفر در پارکینگ‌ها حکم احتکار دارد، گفت: دارندگان خودروی صفری که در سامانه انبار‌ها ثبت‌نام نکرده‌اند مشمول احتکار می‌شوند.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت بیان داشت: از این پس مسئولیتی برای ثبت‌نام خودرو وجود ندارد و شرایط سود مشارکت برای خودرو‌های فروش فوری صفر درصد است.

احمدی افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر در کشور عرضه و تقاضای خودرو متعادل نیست، تلاشمان بر این مبنا است که خودرو‌های تولید شده به دست مصرف کنندگان برسد.

وی با اشاره به تغییر نحوه ثبت‌نام خودرو افزود: شرایط نحوه ثبت‌نام به صورت تدوین شده که خودرو‌های عرضه شده به دست مصرف کنندگان واقعی آن برسد.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت اظهار داشت: در روز جاری چند پارکینگ در سطح استان تهران مورد بازرسی و بررسی قرار گرفت.