مدیر برنامه‌ریزی امور اضطراری سازمان جهانی بهداشت در یک نشست مطبوعاتی بیان کرد: مردم می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت‌های روزمره خود را از قبیل رفتن به مدرسه و محل کار از سر بگیرند.

او تاکید کرد: در حال حاضر زمان آن رسیده است که همه کشور‌های جهان گرد هم آیند و برای معضل ایجاد شده چاره اندیشی کنند واقعیتی که کمی زمان بر خواهد بود. ما باید تا یافتن راه درمان و یا ساخت واکسن ضد کرونا، تغییراتی را در سبک زندگی خود ایجاد کنیم که این امر می‌تواند در کنار بدی‌هایش، مزایایی هم داشته باشد؛ ویروس کرونا تاثیر مثبت بسیاری بر محیط زیست داشته و سبب شده است حالا دیگر بدانیم که روابطمان تا چه اندازه می‌تواند مهم و با ارزش باشد.

مدیر برنامه ریزی امور اضطراری سازمان جهانی بهداشت بیان کرد: ما در تلاشیم تا کشور‌های دارای سیستم سلامت ضعیف‌تر را شناسایی کنیم و از تجربیات افراد و جوامع موفق در مقابله با کرونا استفاده کرده و آن‌ها را برای کمک به کشور‌های نیازمند به کار بندیم.

دکتر رایان تصریح کرد: ویروس کرونا همچنان یک چالش بزرگ محسوب می‌شود و ما قصد نداریم هیچ کشوری را در این شرایط به حال خودش رها کنیم. در حال حاضر بیشتر کشور‌ها از قرنطینه خارج شده‌اند و امید است سایر کشور‌ها هم هر چه زوتر از این شرایط خارج شوند.

او در پایان با تاکید بر اینکه برنده این مبارزه ما خواهیم بود، تصریح کرد: تا زمان ریشه‌کن شدن کامل ویروس کرونا هیچکس در امان نیست.