دهم ماه مبارک رمضان هر سال یادآور یکی از تلخ‌ترین برگ‌های تاریخ اسلام است. روزی است که در و دیوار مکّه مکرّمه عزادار بانویی است که در روزهای غربت اسلام تمام هستی و ثروتش را فدای اسلام کرد تا جهان آوای توحید را بشنود.

زوایای گوناگون زندگی آن بانوی بزرگوار برای جوانان به خوبی ترسیم شود

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسین مختاری در مباحثی حول محور شخصیت والای حضرت خدیجه (س) اظهار کرد: امروز، روزی است که قلب پیامبر رحمت، با همه بزرگی و وسعتش در غم از دست دادن رفیقی شفیق، همسری مهربان، وزیری صدیق و مدافعی پاکباخته گرفته و غمگین است: «و کانت وزیر صدق لرسول الله فآزرته بنفسها».     

وی با اشاره به اینکه بر اساس روایات و منابع تاریخی متواتر و موثق، خدیجه کبری (س) الگوی کامل سبک زندگی اسلامی است، افزود: چنانکه همسر خدیجه، دختر خدیجه، دین خدیجه، عقل خدیجه، کرامت خدیجه، پاکی خدیجه، حجاب خدیجه، فداکاری خدیجه و تلاش خدیجه بهترین الگوی انتخاب همسر، تربیت فرزند،دینداری، عقلانیت، کرامت، طهارت، حیا، ایثار و کار است.

مختاری ادامه داد: بنابراین، اگر نخبگان جوامع اسلامی از سیره آن حضرت پیروی کنند شاهد ضعف و تفرقه در جهان اسلام نخواهیم بود. اگر زوایای گوناگون زندگی آن حضرت برای جوانان به خوبی ترسیم شود به سراغ الگوهای غربی نمی‌روند.