به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر، در این گزارش ضمن معرفی ویژگی‌های خیره‌کننده جنگنده‌های آمریکایی F14 و F15 به تلاش‌هایی که پهلوی دوم برای وارد کردن این هواپیماها به ایران داشت شده است. در این گزارش خواندنی همچنین به بازطراحی این جنگنده توسط مهندسان ارتش کشورمان و پیشرفت‌هایی که جنگنده‌های ساخت ایران نسبت به نمونه اصلی دارد اشاره شده است. در بخشی از این گزارش آمده است: «نکته بارز F14 رادار آن است، روزی که این جنگنده وارد ایران شد از رادار پیشرفته آمریکایی استفاده می‌کرد، اما امروز به واسطه اورهال، بر روی آن رادارِ ملی نصب شده که از بعد رنج و مسافت کشف‌ها و یا پارامترهایی که از هدف‌ها می‌گیرند کیفیتی بهتر از رادارهای اصلی دارند و در زمینه سایر تجهیزات به خصوص ادوات دیگر گربه ایرانی هیچ شباهتی به نمونه وارد شده ندارد. وجود این پرنده آن هم وقتی با تکنولوژی روز جهان و با تجهیزات ایرانی به روز شده است تضمینی برای امنیت آسمان کشور در برابر هر تجاوزی خواهد بود که می‌‎تواند تهدیدات را در لحظه خنثی و دشمن را پشیمان از اقدام خود می‌کند.»

 

سخنان جنجالی اردشیر زاهدی، وزیر خارجه پهلوی و داماد محمدرضا شاه، در بی‌بی‌سی فارسی در تمجید از سردار حاج قاسم سلیمانی نیز توجه بسیاری از طرفداران  اخبار ایران و جهان در سایت شهرخبر را به خود جلب کرده است. وی در این خصوص گفت: من به سردار سلیمانی افتخار کرده و خواهم کرد؛ او خون خود را برای مملکتش داد. تروریست آن کسانی‌اند که در برابر مردم یک ژنرال را برخلاف قوانین ترور می‌کنند. کسانی که از تغییر حکومت در ایران سخن می‌گویند بسیار غلط می‌کنند. آمریکا و شبکه‌اش مانند سعودی‌ها و اسرائیلی‌ها در برابر ایران به زانو درآمده‌اند. هر ایرانی که خودش را برای پول و مقام به خارجی‌ها بفروشد شرافتمند نبوده و ایران هم بیدی نیست که با این بادها بلرزد.

 

او در بخش دیگری از گفتگوی خود با بی‌بی‌سی فارسی گفت: ۶۰ میلیون از جمعیت امروز ایرانی سواد دارند و ۴۰ میلیون آن‌ها مدرسه و دانشگاه رفته و یا دکتر و مهندس هستند ۲۰ میلیون از این جمعیت خانم‌ها هستند و این سرمایه‌ای است که بسیاری از کشورها آن را ندارند.من به منابع انسانی ایران افتخار می‌کنم. آینده ایران در اختیار کسانی است که اراده دارند و می‌توانند خودشان دولت را بیاورند و ببرند و ما در خارج چنین حقی را نداریم.

 

جدیدترین اخبار پربازدید سیاسی هفته در سایت شهرخبر، به معرفی گزینه احمدی‌نژاد برای ریاست مجلس اختصاص داشت. بنابر این خبر، شمس‌الدین حسینی که در دولت احمدی‌نژاد وزیر اقتصاد و اموردارایی بود، حال که به عنوان نماینده مردم تنکابن و رامسر راهی مجلس یازدهم شده، خود را به عنوان یکی از نامزدهای ریاست این مجلس معرفی می‌کند.

 

شهر خبر، یک سایت خبرخوان ایرانی است و به دسته‌بندی و بازنشر اخبار مهم سایت‌های خبری ایران می‌‌پردازد. بسیاری از علاقه‌مندان به اخبار سیاسی به دلیل سهولت دسترسی به اخبار این حوزه از طریق سایت شهرخبر، روزانه بارها به شهرخبر سر می‌زنند.

 

انتهای پیام