موسی احمدی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ری اظهار داشت: در راستای برخورد با محتکران و اخلال‌گران نظام اقتصادی و سلامت محور، واحد بازرسی و نظارت اداره صمت در گشت مشترک با نماینده اداره کل تعزیرات حکومتی و کارشناسان شبکه بهداشت و درمان در پی بازدیدهای مدون و برنامه‌ریزی شده موفق به کشف کارگاه تولید ماسک تقلبی شدند.

وی افزود: در این بازدیدها بازرسان موفق به کشف تعداد زیادی ماسک تقلبی شدند که به تشخیص بازرسان جزو تولیدات تقلبی محسوب می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ری بیان کرد: ارزش ریالی این کشفیات در حدود ۳میلیارد و ۳۵۰ هزار ریال بوده است که به‌ دلیل غیر بهداشتی و‌ تقلبی بودن از سوی بازرسان شناسایی و برای اعمال مراحل قانونی به مراجع قضایی ارائه شد.

احمدی تصریح کرد: با ورود ویروس کرونا به کشور و نگرانی‌هایی که در پی آن ایجاد شده است بسیاری از اقشار در کنار یکدیگر به مقابله با این ویروس پرداخته‌اند اما برخی سوداگران دنبال سوءاستفاده بوده و اقدام به احتکار یا تولید غیربهداشتی این ملزومات می‌کنند که برای مقابله با این افراد دستورات لازم اعمال شده است.

وی ادامه داد: ماسک‌های مکشوفه کاملاً غیربهداشتی بود و تمام این اقلام قبل از ورود به بازار توقیف و دستورات لازم برای معدوم سازی آن‌ها داده شد.

رئیس اداره صمت شهرستان ری در پایان خاطرنشان کرد: تشدید نظارت بر کارگاه‌ها و انبارها افزایش پیدا کرده تا از احتکار ملزومات بهداشتی و تولید خارج از دستورالعمل جلوگیری شود لذا پرونده‌های مذکور برای تکمیل مراحل قانونی به اداره کل تعزیرات حکومتی شهرستان ری ارجاع شد.