«سورنا ستاری»، در جلسه هم‌اندیشی رئیس جمهور با روسا و مدیران پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان با اشاره به این‌که، پارک‌ها بخشی از اکوسیستم علم و فناوری هستند، افزود: قطعاً انتخاب رویکردی که مشخص کند سرمایه و هزینه پژوهش برای تولید و خلق محصولات، از طرف بخش خصوصی باشد یا بخش دولتی، بسیار مهم است.

وی با بیان این‌که، در پارک‌های علم و فناوری پیشرفته و خوب نسبت سرمایه‌گذاری خصوصی و دولتی ۱۰ به ۸ است، افزود: در کارخانه‌های نوآوری نیز مسئولیت اعطای فضای فیزیکی و زمین توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و شهرداری‌ها وظیفه‌ای ندارند که در این بخش برنامه‌ریزی کنند و ما نیز باید به این رویکرد نزدیک شویم.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با بیان این‌که براساس برنامه‌ریزی‌ها امسال ۵ تا ۶ کارخانه نوآوری به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: هم‌اکنون نوآوران در تعدادی از این کارخانه‌ها در حال فعالیت هستند.

ستاری با تأکید بر این‌که، نوآوری در بحران‌ها خود را نشان می‌دهد، ادامه داد: در حوزه مبارزه با کرونا به مرحله‌ای رسیده‌ایم که می‌توانیم محصولات را صادر کنیم. بخشی از این محصولات مثل دستگاه تب‌سنج و دستگاه‌های آی‌سی‌یو پیش از شیوع کرونا، ساخت داخلی نداشت اما در حال حاضر در ساخت آن‌ها خودکفا شده‌ایم.

وی یادآور شد: شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری توان خود را به خوبی در بحران اخیر نشان دادند و این خودکفایی‌ها به طور حتم حاصل تلاش جوانان این مرز و بوم است.