شیوا کاظمی با اشاره به شیوع بیماری کرونا، مادران باردار را از جمله گروه‌های در معرض خطر این بیماری عنوان کرد و افزود: متاسفانه در صورت ابتلای مادران باردار به کرونا، وضعیت بیماری آنها شدید خواهد بود.

وی افزود: در همین راستا مراقبت و محافظت مادران باردار در برابر این بیماری باید بیشتر از افراد عادی باشد و با توجه به خطرناک بودن مراجعه این مادران به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، کار شناسایی آنها از طریق غربالگری و سامانه‌های 4030 و 2525 در دستور کار قرار گرفت.

کاظمی با بیان اینکه در بیمارستان گلستان (بیمارستان ویژه بیماران کرونا) بخش ویژه‌ای برای بستری مادران باردار مبتلا به کرونا در نظر گرفته شده، گفت: تمام مادران باردار در استان که کرونا مثبت باشند به این مرکز منتقل می‌شوند.

وی افزود: از ابتدای شیوع بیماری در اوایل اسفند سال گذشته تاکنون، در مجموع یازده مادر باردار مبتلا به کویید-19 در بیمارستان گلستان بستری شده‌اند.

مسئول دفتر مامایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: با تلاش کادر درمان و تشدید مراقبت از این افراد، خوشبختانه مورد فوتی بین این مادران باردار نداشته‌ایم.

کاظمی خاطرنشان کرد: از یازده مورد مادران باردار بستری در بیمارستان، هفت مورد نیز زایمان کرده اند که خوشبختانه حال هر هفت نوزاد خوب بوده و تست کرونای آنها نیز منفی بوده است.