کوسن ها مزیت های فراوانی را برای شما به همراه دارند. این باور که از کوسن ها تنها به منظور راحتی کاربر در حین نشستن قابل استفاده است درست است اما این مهم تنها کارایی این محصول هم فن حریف نیست. از کوسن می توانید برای ترکیب رنگ ها، تغییر دکوراسیون در منزل و ایجاد یک سبک متفاوت در چیدمان منزل بهره گرفت. به عنوان مثال شما می توانید از کوسن برای ست کردن رنگ پرده، فرش و مبل به راحتی بهره بگیرید و یک ترکیب رنگ خاص را در فضا به تصویر بکشید. از سوی دیگر با کمک کوسن ها می توانید سبک های که برای دکوراسیون کردن مبل های خود در منزل از آن پیروی می کنید را بیشتر به تصویر بکشید. برفرض اگر می خواهید سبک سلطنتی را با استفاده از مبل های استیل به نمایش بگذارید استفاده از چند کوسن کتانی به کار شما نمی آید بلکه باید از کوسن های اکلیلی در این راه کمک بگیرید. کوسن های ساده برای ایده پردازی های مدرن شما قابلیت استفاده دارند و با هر تعدادی از آن ها می توانید برای دکوراسیون کردن فضا اسپرت منزل خود استفاده کنید. در مقاله پیش رو سعی بر آن داریم تا رنگ شناسی برای دیزاین داخلی و استفاده از کوسن ها، ترکیب سبک ها با استفاده از کوسن های رنگی و کاربرد این کالای منحصر به فرد مطالبی را با شما عزیزان در میان بگذاریم پس با ما همراه باشید.

v2

کوسن و طراحی دکوراسیون منزل به سبک بهار

آیا می دانستید کوسن ها حال و هوای دکوراسیون منزل شما را عوض می کنند. به تصویر ارائه شده دقت کنید. اصلاً هیچ تشابه رنگی را بین دیوار، کف پوش، مبل و صندلی تکی مشاهده نمی کنید اما استفاده از کوسن ها در فضا سبب شده است یک ست بسیار زیبا در محیط به تصویر کشیده شود. این امر به لطف رنگ سبزی است که برای تمام پارچه های استفاده کوسن ها به کار گرفته شده است. حتی رنگ سبز استفاده شده با ترکیب و ساختار متفاوت به تصویر کشیده شده است که خود جلوه بصری کار را چند برابر کرده است. برای تغییر دکوراسیون اتاق نشیمن خود نیازی نیست هزینه زیادی را متحمل شوید. همین که شما چند کوسن را با یک تم رنگی در فضا مورد استفاده قرار دهید قطعا رنگ بوی بهار در محیط منزل شما حکم فرما می شود. شما می توانید از رنگ یا پارچه ای که برای پرده استفاده کرده اید برای آماده سازی کوسن های خود نیز کمک بگیرید تا این امر زیبا تر از همیشه جلوه کند. شما می توانید از کوسن های بافتی، چهل تیکه و یا ساده با توجه به هنرمندی خود و توانمندی که دارید در راستای ایده پردازی فضای داخلی منزلتان استفاده کنید. اگر بافت پارچه مبل شما لطیف و ظریف است باید پارچه های استفاده شده نیز لطیف باشند. حال اگر از چوب های ضخیم و استرهای کتانی یا بافت برای روکش کردن مبل خود استفاده کرده اید به راحتی می توانید خود دست به کار شوید و کوسن های را با شکل و طرح متفاوت بافته و برای رنگ آمیزی سرویس مبل خود استفاده کنید.

v3

رنگ آمیزی و استفاده از کوسن مبل برای بهترین طراحی دکوراسیون

رنگ طوسی، مشکی و سفید که در رده رنگ های خنثی قرار دارند دست شما را برای انتخاب باز گذاشته اند. اگر می خواهید دکوراسیون رنگی را با استفاده از مبلمان راحتی خود به نظاره بنشینید اصلاً نیازی به خرید مبل های رنگارنگ و تحمیل کردن هزینه گزاف به خانواده نیست. همین که استر رویه مبل خود را طوسی کنید و یا دیوار پوش و کف پوش منزل شما سفید، مشکی یا طوسی باشد راه برای ایده پردازی رنگی برای شما باز شده است. زمانی که مبل شما رنگ طوسی دارد به راحتی می توانید با ترکیب رنگ ها و بهره گیری از رنگ طوسی دست به ایده پردازی بزنید و یک طراحی دکوراسیون منزل و رنگی را به تماشا بنشینید. رنگ طوسی این قابلیت را دارد که با تمام رنگ های تیره و روشن به سادگی ترکیب شود بدون اینکه تضاد رنگی را شما شاهد باشد. اینکه کوسن های شما حتما طوسی، سفید و یا مشکی باشد اصلاً امر درستی نیست؛ زیرا با استفاده از روکش طوسی روشن و تیره دیگر می توانید از رنگ سبز، آبی، قرمز و بنفش در راستای ایده پردازی مبل خود با استفاده از کوسن های رنگی یاری بگیرید. کوسن های شما از بین دوازده رنگ اصلی هر رنگی می تواند باشد و هیچ محدودیتی در پیش روی شما قرار ندارد. انتخاب از صفر تا صد با شما است که از یک تم رنگی استفاده کنید یا از دوازده رنگ در این راه یاری بگیرید. این قدر کافی است که به شما بگویم هیچ تضاد و بد فرمی را در دکوراسیون منزل خود زمانی که استر رویه مبل شما طوسی است با ترکیب رنگ های کوسن مشاهده نمی کنید.

v4

 

ترکیب پارچه های متنوع برای کوسن مبل

شما می توانید علاوه بر انتخاب رنگ های متنوع از جنس های خاص، متمایز و ویژه ای نیز در راستای ایده گرفتن برای طراحی کوسن های خود یاری بگیرید. بر فرض اگر مبل شما پارچه کتانی ساده دارد نیازی نیست خود را محدود کنید و فقط از پارچه های کتانی یا کنفی برای کوسن های خود استفاده کنید. شما به سادگی می توانید از پارچه های خز دار، چرمی و یا اکلیلی متناسب با نیاز و سلیقه خود در این راه یاری بگیرد. به عنوان مثال شما می توانید یک پارچه خز دار را شبیه به فرش یا قالیچه کوچک در مرکز میز پذیرایی استفاده کنید و با استفاده از چند کوسن پشمی خز دار این ایده پردازی را بست دهید. یا اینکه از یک تابلو چرمی در پشت مبلمان خود استفاده کنید و درست در نقطه روبروی آن چند کوسن چرمی با همان تم رنگی را مد نظر قرار دهید. شاید این مهم خیلی به وضوح خود را نشان ندهد اما ست و هارمونی رنگی را به تصویر می کشد که دوستان و آشنایان شما مدام از خود می پرسند دلیل این همه تشابه بین رنگ ها در فضا چیست. می توانید از پارچه های اکلیل دار یا پولکی استفاده کنید و از همان پارچه به صورت عمودی تنها بخشی از پرده خود را بپوشانید و این تشابه را با خلق ایده های جدید خاص تر از هر زمان دیگر به نظاره بنشینید. پارچه های سنتی را با وسایل سنتی آویز شده بر دیوار همانند ایده پردازی که در تصویر فوق مشاهده می کنید نیز می توانید برای کوسن های منحصر به فرد خود استفاده کنید.

v5

سادگی در طراحی و طراحی دوراسیون داخلی با کوسن های ساده برای مبل راحتی

این که طرح و بافت و رنگ کوسن شما چه چیزی باشد امری است که صد درصد به سلیقه شما مربوط می شود؛ اما اگر طرفدار سبک های ساده در زمان دیزاین منزل خود هستید به شما توصیه می کنیم از پارچه های ساده در این راستا یاری بگیرید. پارچه های گل دار سبب شلوغ تر جلوه دادن محیط منزل شما می شوند اما اگر استر رویه مبل راحتی  و استر های کوسن های شما ساده باشد قطعا ایده پردازی تر و تمیزی را به نظاره خواهید نشت. شما می توانید هم راستا با رنگ مبل راحتی خود از کوسن های همان رنگ استفاده کنید و از تم رنگی که برای فرش، وسایل دکوری و آویزهای دیواری استفاده کرده اید برای تعدادی از کوسن ها استفاده کنید. به تصویر ارائه شده دقت کنید. در قدم اول می توانید سادگی را که قالب اصلی این ایده پردازی است را مشاهده کنید. امر دیگر استفاده از دو تم رنگی که پایه اصلی دکوراسیون است را می توانید ببینید. رنگ صورتی برای کوسن و فرش و رنگ طوسی برای فرش و مبل راحتی که سه وسیله را در یک راستا رنگ آمیزی کرده است.

v6

کلام آخر پیرامون اهمیت کوسن  مبل

کوسن ها در زیبا تر جلوه دادن مبلمان شما نقش به سزایی دارند. از همین رو شما می توانید از پارچه های سنتی، ساده و یا گل دار در راستای ایده پردازی منزل خود استفاده کنید. اگر طرفدار سبک های ساده هستید باید به شما بگویم باید کوسن های شما ساده باشند و استفاده از پارچه های گلدار سادگی را از فضا می گیرد. اگر می خواهید طرح های سنتی را شاهد باشید باید از پارچه های دست دوز شده خود که می داند سرمه دوزی، پولک دوزی و آینه دوزی روی آن دنبال شده باشد استفاده کنید. استفاده از پارچه های سنتی با دوخت چهل تیکه نیز برای کسانی که طرفدار سبک های سنتی هستند انتخابی ایده ال به شمار می آید. شما می توانید از دیوار کوب چرمی با کوسن چرمی، فرش پشمی با کوسن پشمی، پرده اکلیلی با کوسن طلایی برای جلوه دادن بیشتر به محیط منزل خود استفاده کنید. اینکه رنگی که در محیط پیاده می کنید باید هارمونی رنگ را نیز حفظ کند امری است که شما با شناخت رنگ های خنثی و ترکیب آن با رنگ های پالت رنگی می توانید نظاره گر باشید. امید است مطالب ارائه شده در راستای ایده پردازی با کوسن در فضای داخلی منزل برای شما عزیزان موثر بوده باشد و از این پس با کمترین هزینه با کمک چند کوسن حال و هوای منزل خود را عوض کنید.