مرتضی حیدری در نخستین جلسه هماهنگی اجرای طرح ساماندهی مشارکت‌های مردمی در پیشگیری‌، کنترل و مقابله با بیماری کرونا، با بیان آسیب‌هایی که با شیوع ویروس کرونا در جهان به وجود آمده است اظهار داشت: کرونا بلایی خانمان‌سوز بوده و ضربه مهمی به جهان و به‌ویژه کشورمان وارد کرده است.

فرماندار قم با تأکید بر مقاومت ایران در مقابل بیماری کرونا افزود: با وجود عبور از بحران روزهای ابتدایی شیوع کرونا در قم، اما هنوز به پایان این ویروس نرسیده‌ایم درنتیجه باید همچنان اقداماتی متناسب با شرایط در استان داشته باشیم.

وی با تأکید براینکه همچنان اصناف پرریسک و پرخطر تا اطلاع ثانوی تعطیل است، گفت: دستاوردهای خوبی با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند به دست آورده‌ایم و باید این کار را با قوت ادامه دهیم.

چند و چون بازگشایی اصناف و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان کرمان؛ از نظارت دقیق بر اصناف تا عدم آگاهی بازاریان

استاندار البرز: مشاغل و اصناف با ریسک متوسط از امروز فعالیت خود را آغاز می‌کنند

حیدری هدف از طرح ساماندهی مشارکت‌های مردمی در پیشگیری، کنترل و مقابله با بیماری کرونا را ساماندهی و استفاده هدفمند از ظرفیت سازمان‌های مردمی عنوان و اضافه کرد: محله محوری رویکرد اصلی این طرح است.

فرماندار قم به بیان شیوه‌های مختلف رویکرد محله محوری در طرح پرداخت و خاطرنشانکرد: از طرح ساماندهی مشارکت‌های مردمی در پیشگیری، کنترل و مقابله با بیماری کرونا با سه شیوه از سوی نهادهای مختلف در قم در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: پایگاه‌های مقاومت بسیج، طلاب حوزه علمیه، هیئات مذهبی و کانون‌های فرهنگی هنری در حال انجام خدمت به مردم در شرایط کرونایی بوده و مراکز بهداشتی و درمانی در خط مقدم مبارزه با کرونا در استان هستند.

حیدری در پایان سرکشی، دلجویی و کمک به خانواده‌های آسیب‌دیده را مورد تأکید قرارداد و تصریح کرد: فعالیت‌های گسترده و متفرقه‌ای در حال انجام هستیم که باید ساماندهی و منسجم شوند.