جواد نعمتی شاعر و مدیر مسئول انتشارات افرود، در خصوص کتاب های جدید این انتشاراتی گفت: نه تنها انتشارات افرود بلکه تمام انتشاراتی های دیگر هم به دلیل شیوع ویروس کرونا فعلاً دست نگه داشتند و کتاب جدیدی منتشر نمی کنند. همه منتظر هستند ببینند شرایط چگونه پیش می رود و چه زمان می توان کتاب جدیدی منتشر کرد.

او افزود: از جمله آخرین کتاب‌هایی که انتشارات افرود منتشر کرد، رمانی با عنوان «گاجره»  اثر پویان ابوالفتحی است. این رمان داستانی واقعی را بیان می کند. به نحوی که هنگام مطالعه آن با زندگی حقیقی مواجه می شوید. رمان دیگری با عنوان «عاشقانه های بی جواب» را هم منتشر کردیم. این کتاب تقریباً تعدادی نامه است که نوشته شده و آن را می توان به نوعی خاطره نویسی دانست.

مدیر مسئول انتشارات افرود ادامه داد: کتاب «درخت پرتقال زیبای من» را هم در نشر افرود ترجمه کردیم. دو انتشاراتی دیگر پیش از ما کار ترجمه آن را انجام داده بود. سفارت برزیل از ما درباره عرضه کتاب «درخت پرتقال زیبای من» در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران» سوال کرد و برایم جالب بود که سفارت این کشور تا این حد ترجمه و انتشار آثار نویسندگانش را در کشورهای دیگر پیگیری می کند.