نشریه هیل در مطلبی به نقل از مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در آمریکا نوشت سومین عامل اصلی مرگ و میر در این کشور، اکنون ویروس کرونا است.

آمار مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (سی‌دی‌سی) نشان می‌دهد تلفات ناشی از کوید-۱۹ در سراسر این کشور، اکنون از تلفات آلزایمر، سکته و بیماری حاد تنفسی فراتر رفته و هر روز ۷۴۸ قربانی می‌گیرد و این در حالیست که این آمار در حال افزایش است.

این تحلیل بر اساس گزارش‌های یک روز است و با این فرض که آمار تلفات در حد فعلی باقی بماند یا از اکنون تا زمانی که شیوع ویروس در پایان آوریل به نقطه اوج خود برسد، تهیه شده است.

بنا بر آمار سی‎دی‎سی، بیماری‌های قلبی روزانه موجب مرگ ۱۷۷۴ آمریکایی می‌شود، این آمار درباره سرطان، ۱۶۴۱ نفر در روز است. آمار نشان می‌دهد از سال ۲۰۱۷، هر سال، بیش از ۶۴۷ هزار آمریکایی بر اثر بیماری قلبی و ۵۹۹ هزار نفر بر اثر سرطان، جان خود را از دست داده‌اند. سوانح، سومین عامل مرگ آمریکایی‌ها بوده که سالانه به مرگ ۱۶۹ هزار نفر منجر می‌شود.

ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کارگروه ویژه کاخ سفید برای مقابله با کرونا، سه شنبه پیش بینی کردند بین ۱۰۰ هزار تا ۲۴۰ هزار نفر در آمریکا پیش از مهار این بیماری، بر اثر آن می‌میرند.