منابع سوری از فرار شماری از تروریست‌های داعشی در پی شورش در زندانی در الحسکه سوریه خبر دادند که تحت کنترل شبه نظامیان کُرد مورد حمایت اشغالگران آمریکایی قرار دارد.

منابع محلی در شهر الحسکه در شمال شرق سوریه از وقوع شورش و هرج و مرج در بزرگ‌ترین زندان این شهر خبر دادند که هزاران تروریست داعشی در آنجا زندانی هستند.

این زندان تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) یعنی شبه نظامیان غالبا کُرد قرار دارد که مورد حمایت نظامیان اشغالگر آمریکایی هستند و به دنبال شورش شامگاه یکشنبه در آنجا شماری از تروریست‌های زندانی فرار کردند.

خبرگزای رسمی سوریه (سانا) گزارش داد محله غویران شهر الحسکه بزرگ‌ترین زندان و بازداشتگاه داعشی‌ها را در خود جای داده است و این زندان از تابستان سال ۲۰۱۶ تحت سیطره گروه قسد است.

نزدیک به پنج هزار داعشی از اتباع ۵۴ کشور جهان در زندان مرکزی «غویران» زندانی هستند و کشورهای آن‌ها از پذیرش این زندانیان خودداری می‌کنند.

در حالی که شماری از تروریست‌های داعش از زندان غویران فرار می‌کردند، هواپیماهای ائتلاف بین المللی هم به طور گسترده بر فراز آن منطقه در حال گشت زنی بودند و منور پرتاب می‌کردند.

تلویزیون سوریه هم گزارش داد که دستکم 12 تروریست داعش از زندان غویران گریخته و به سمت حومه جنوبی شهر الحسکه رفتند.

در همین حال شبکه المیادین به نقل از منابع میدانی نزدیک به قسد اعلام کرد که شورش در زندان غویران به اتمام رسیده و چهار نفر از زندانیان داعشی فرار کردند که تحت تعقیب هستند.