در اینجا به برخی از درمان های خانگی برای کاهش درد و تورم مفاصل اشاره شده است.

1. گرما

روش ساده و موثر برای درمان آرتریت روماتوئید استفاده از گرما در ناحیه ناراحتی است. این روش به کاهش تورم ماهیچه، بافت و غضروف کمک می کند. که این منجر به تحریک جریان خون و کاهش سفتی و درد می شود. می توانید  یک کرم دارویی که گرما را پخش می کند، به کار ببرید یا می توانید از یک حوله گرم و یا کمپرس آب گرم استفاده کنید.

2. سرما

همانطورکه  گرما برای کاهش درد موثر باشد، سرما نیز به تسکین درد و سفتی کمک می کند. این ها مقرون به صرفه ترین روش ها برای کاهش درد می باشند. استفاده متناوب از گرما و سرما می تواند التهاب را بهبود بخشد و سفتی را تسکین دهد. مقداری یخ را در یک حوله صورت بپیچانید و آن را روی ناحیه آسیب دیده بمالید. همچنین می توانید یخ ها را درون یک کیسه قرار دهید و سپس آن را در یک حوله بپیچانید. استفاده از سرما برای 20 دقیقه و سپس گرم کردن برای 20 دقیقه دیگر بهترین نتیجه را خواهد داشت.

3. دوش گرم

در حالی که استفاده از گرما و سرما می تواند خوب باشد، حمام گرم نیز نتایج خوبی را نشان داده است. دوش آب داغ کمک می کند تا درد تسکین یابد، زیرا جریان خون را تحریک می کند. برای تحریک بیشتر می توانید مفاصل متورم شده را در وان آب گرم قرار دهید.

4. طب سوزنی

یکی از قدیمی ترین روش های دارویی که از قدیم مورد استفاده قرار می گرفته، طب سوزنی است. این روش شامل آزمایش و تحریک قسمت های خاصی از بدن با وارد کردن سوزن ها است. این روش به کاهش التهاب کمک می کند. امروزه این روش به طور گسترده ای برای کاهش التهاب در تمام قسمت های بدن به خصوص کمر استفاده می شود. در مورد مزایا و درمان آن با یک متخصص پزشکی صحبت کنید.

5. مدیتیشن

جدای از روش های جسمی برای درمان آرتروز، همچنین مشخص شده است که انرژی ذهنی می تواند به عنوان یک حواس پرتی از ناراحتی مرتبط با آرتریت روماتوئید ایجاد شود. مدیتیشن مزایای بی شماری را برای بیمارانی که به آرتریت مبتلا هستند، ایجاد می کند.  به منظور از بین بردن تأثیر منفی گیرنده های استرس که باعث کشش ماهیچه ها در ناحیه آسیب دیده می شوند، از تکنیک های عمیق تنفس استفاده می شود. برای مدیریت بهتراین روش، بیمار باید به جای درد، روی تنفس تمرکز کند.