میثم جعفر زاده، مدیر کل دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو در گفت و گو با ایسنا، با تاکید بر اینکه ویروس کرونا تحت هیچ شرایطی در شبکه آبرسانی زنده نمی ماند، اظهار کرد: مردم نگران سرایت این ویروس از طریق آب نباشند؛ چرا که با وجود عملیات گندزدایی در فرایند تصفیه آب و کلر باقی مانده در آب هیچ گونه ویروسی در آن زنده نمی ماند.

وی افزود: حسب توصیه های سازمان بهداشت جهانی نیز موضوع کرونا در شبکه آب شرب مطرح نیست.

او با بیان اینکه در پسماند فاضلاب هم این ویروس وجود ندارد، گفت: با توجه به فرآیند تصفیه در تصفیه خانه های فاضلاب، احتمال زنده بودن و تکثیر این ویروس در پسماند نیز وجود ندارد.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو با بیان اینکه هیچ کدام از استانهای کشور نباید نگران این مساله باشند، گفت: آبی که در کشور توزیع می شود کیفیت خوبی دارد و مردم با خیال راحت می توانند از آن استفاده کنند.

جعفرزاده با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف در این روزها، اظهار کرد: با توجه به اینکه اولین توصیه پیشگیرانه مبارزه با کرونا، شست وشو با آب است، رعایت و مدیریت مصرف آب بسیار مهم و قابل توجه است. نکته بعدی نیز این است که در شرایط فعلی و علیرغم محدودیتها، کلیه پرسنل حوزه آب، از سدها تا شبکه توزیع آب با دقت تمام مشغول انجام وظیفه هستند تا در شرایط خاص این روزها خللی در تامین و توزیع آب شرب برای مردم ایجاد نشود.