تلویزیون دولتی ژاپن روز شنبه گزارش کرد توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک گفته است این کمیته برای اینکه بازی های توکیو طبق برنامه در روز ۲۴ ماه ژوئیه (۳ مرداد ۱۳۹۸) افتتاح شود و نیز برای آمادگی ورزشکاران از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

او گفت کمیته بین المللی المپیک در واکنش به شیوع ویروس کرونا، کارگروهی را به همراه سازمان جهانی بهداشت و دیگر سازمان ها در اواسط ماه فوریه به راه انداخته است و این کمیته هر روز ۲۴ ساعته وضعیت را تحت نظر دارد.

وی با اشاره به اینکه در همین شرایط، دوی امدادی مشعل المپیک در یونان در حال انجام است اظهار امیدواری کرد مشعل المپیک روز بیستم ماه مارس به ژاپن برسد.

اظهارات رییس کمیته بین المللی المپیک در شرایطی است که پیش از این دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا پیشنهاد داده بود المپیک به مدت یک سال به تعویق بیافتد موضوعی که آبه شینزو نخست وزیر ژاپن ضمن مخالفت با آن اعلام کرد که کشورش آماده برگزاری این بازی ها است.

قرار است بازی های المپیک توکیو از ۲۴ جولای تا ۹ آگوست ۲۰۲۰ (۳ تا ۱۹ مرداد ۱۳۹۹) و بازی های پارالمپیک هم از ۲۵ آگوست تا ۶ سپتامبر ۲۰۲۰ (۲۰ مرداد تا ۱۶ شهریور ۱۳۹۹) برگزار شود.