مجتبی دانشور مدیرکل آموزش‌های شهروندی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، در مورد برنامه‌های انجام گرفته جهت ارتقاء اطلاع‌رسانی به شهروندان در مورد پیشگیری از کرونا، اظهار داشت: همه برنامه‌ها در زمینه مقابله و پیشگیری از کرونا توسط ستاد مدیریت بحران شهرداری تهران انجام می‌گیرد که ما هم ذیل این ستاد فعالیت‌هایی را آغاز کرده‌ایم و تولیداتی را برای آموزش شهروندان در فضای مجازی داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه ۱۵۰ عنوان جهت آموزش شهروندی در حوزه‌های مختلفی همچون نشر موشن، اینفوگرافی، پوستر و ... در حال تولید است،‌گفت: همچنین برای اقشار خاص مانند سالمندان، معلولان و برخی از اصناف مانند نانوایی‌ها نیز تولیداتی را تهیه کرده که در اختیار ستاد مدیریت بحران شهرداری و مرکز ارتباطات قرار داده‌ایم تا توزیع شود.

مدیرکل آموزش شهروندی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: در حوزه سلامت روان و پر کردن اوقات فراغت از آنجایی که دبیرخانه شهر دوستدار کودک نیز هستیم برنامه‌هایی را در نظر گرفته‌ایم که شاخص‌ترین کارها هماهنگی با شبکه پویا و مشارکت در تولید برنامه‌هایی همچون ململ است که علاوه بر ارائه سرگرمی توصیه‌های سلامتی و بهداشتی نیز ارائه و شهروندان را جهت ماندن در خانه ترغیب می‌کنیم.

دانشور گفت: همچنین تفاهم‌نامه‌هایی با استارت‌آپ‌ها در حوزه کودک و نوجوان داشته و بر همین اساس طی توافقی با اپلیکییشن باغچه بیش از ۴ هزار کتاب الکترونیک طی پنج‌شنبه و جمعه گذشته به صورت رایگان دانلودو در اختیار این قشر قرار گرفت.

وی بیان داشت: به زودی با استارت‌آپ‌های دیگر تعامل و توافقاتی خواهیم داشت و برنامه‌هایی را برای کودکان و نوجوانان اجرا می‌کنیم.

مدیرکل آموزش شهروندی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران خاطرنشان کرد:‌ همچنین برنامه‌هایی برای نوروز داریم که به زودی آن را ارائه خواهیم کرد.