برای خیلی ها سوال است که چگونه می شود توبه کرد که خدا قبول کند. اول از همه باید بگوییم که خدا ارحم الراحمین است و براحتی توبه بندگانش را قبول میکند. حال برخی نکات در این مقاله وان هو ( چگونه توبه کنیم ) به شما میگوییم که ممکن است به کارتان بیاید.

بخش ۱ از ۲ : پذیرش گناه انجام شده برای توبه کردن

1به یاد داشته باشید که شما میتوانید به خود و دیگران دروغ بگویید ولی بخدا نمی شود. اگر واقعا شما میخواهید توبه کنید باید اول خودتان قبول کنید که کاری کرده اید اشتباه بوده. در برابر خداوند فروتن باشید و بدانید باید با کلام خدا زندگی کنید و خداوند خیر بندگانش را میخواهد.

 

2در قلب خود به خدا اعتماد داشته باشید. شما باید باور داشته باشید که خدا بخشنده است و کمک میکند تا شما زندگی بهتری داشته باشید. اگر این کار را نکنید شما به رغت انگیزه خود را برای اصلاح اشتباهتان از دست میدهید. تغییر عادت های بد و درست کردن اشتباهات کار سختی است و اگر به خدا ایمان داشته باشید کار شدنی است و نا امید نمی شوید.

3درباره کاری که کرده اید فکر کنید. به تمام کارهای بدی که انجام داده اید فکر کنید. می توانید یک لیست از گناهان خود بنویسید و به یاد داشته باشید هیچ چیزی از چشم خدا پوشیده نیست.

4با خودتان فکر کنید چرا عملکرد شما در مقابل گناه اشتباه بوده است. قبل از توبه کردن فکر کنید چرا کاری که کرده اید اشتباه بوده است. فکر کنید با گناهی که انجام داده اید به چه افرادی صدمه زده اید.

5مطمئن شوید وقتی توبه می کنید دلیل اشتباه خود را فهمیده اید. اگر شما اشتباه خود پی برده باشید و سپس توبه کنید باعث می شود که دیگر آن اشتباه را انجام ندهید و با این کار برکت به زندگی شما بر میگیرد و احساس آرامش می کنید.

6یکی از بهترین کارها که باعث آرامش بیشتر شما می شود خواندن قرآن است. بهتر است آیه ای بخوانید که راجب قرآن است.

  • اَلَم یَعلَمُوا أَنَّ اللهَ هُوَ یَقبَلُ التَّوبَةَ عَن عِبادِهِ وَ یَأخُذُ الصَّدَقاتِ وَ أَنَّ اللهَ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحِیمُ

بخش ۲ از ۲ : نکات دیگر برای چگونه توبه کنیم

1با یک مشاور معنوی صحبت کنید. مشاور معنوی مانند کشیش، روحانی، کاهن، خاخام یا هر فرقه دینی هستید و شخصی که راجب دین میخواند صحبت کنید. اصلا هم خجالت نکشید زیرا آنها به هیچ وجه شما را قضاوت نمی کنند، باز هم می توانید خداتان به تنهایی توبه کنید زیرا خدا از رگ گردن به شما نزدیک تر است.

2رفتار خود را تغییر دهید. وقتی شما توبه می کنید باید رفتار خود را نیز تغییر دهید. سخت است کار اشتباهی که قبلا انجام می دادید و بخواهید دیگر آن کار را انجام ندهید.

3مشکلاتی که ایجاد کرده اید را حل کنید. یکی دیگر از بخش های مهم توبه درست کردن کار اشتباهی است که انجام داده اید. اگر چیزی را دزده اید آن را پس بدهید. اگر دورغی گفته اید که شخصی بخاطر آن برایش مشکل پیش آماده، باید راستش را به آن شخص بگویید.

4یکی دیگر از راههای توبه کردن کمک به دیگران است. برای مثال حق کسی را خورده اید و برایتان سخت است که پولش را پس بدهید می توانید به یک فقیر با نیت اینکه ثوابش به آن شخص برسد انجام دهید.

منبع : چگونه توبه کنیم