به گزارش اخبار سیاسی شهرخبر و  بر اساس آخرین اخبار این ماجرا بلافاصله یادآور امحای جسد اسامه بن‌لادن، بنیانگذار و رهبر شبکه جهانی القاعده در دریا از سوی ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۱۱ بود. بر اساس این خبر فرانسوا-برنار هویگ استاد علوم سیاسی و نویسنده فرانسوی معتقد است که ترامپ تلاش می‌کند تا پا جای پای باراک اوباما بگذارد. طبق اخبار شهر خبر وی در این باره و با اشاره به روایت دونالد ترامپ از عملیات قتل بغدادی می‌گوید: «می‌توان تلاش برای تقلید از اوباما را در رفتار ترامپ مشاهده کرد...او ماجرا را مثل یک سریال تلویزیونی تعریف کرد و در آخر هم در حالی که یک سگ نقش محوری در عملیات نیروهای آمریکایی داشت گفت که بغدادی مثل یک سگ کشته شد.». بر اساس پربیننده ترین اخبار روز سایت شهر خبر هویگ علاوه بر مصرف داخلی (آمریکایی) این ماجرا درباره این روش خلاص شدن از جسد رهبران القاعده و داعش به فیگارو گفت: «اگر جسدی را می‌آوردیم، می‌توانستیم انتظار حملاتی را برای بازپس‌گیری بقایای آن به منظور برگزاری یک مراسم [دفن] مذهبی داشته باشیم.»

طبق آخرین اخبار سایت شهر خبر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در توئیتر خود مدعی شد که نیروهای آمریکایی، آنطور که خود ترامپ گفته «جانشین شماره یک ابوبکر البغدادی» سرکرده سابق داعش را کشته‌اند. ترامپ فعلا اسمی از این فرد نیاورده است اما شب گذشته خبرگزاری رویترز گزارش داده بود که مقامات آمریکایی تایید کرده‌اند که دست راست البغدادی نیز در حملات آمریکا کشته شده است

به گزارش اخبار سیاسی شهر خبر اعلام مرگ ابوبکر بغدادی، رهبر گروه تروریستی داعش واکنش‌های بسیاری را برانگیخته است. بر اساس اخبار دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه خبر حمله نیروهای ویژه آمریکا به محل اختفای ابوبکر بغدادی و مرگ او را اعلام کرد.رئیس جمهور آمریکا، از روسیه، ترکیه، عراق، سوریه و کُردها سپاسگزاری کرد و یادآور شد آنها از پرواز هلیکوپترهای آمریکایی بر فراز سوریه با خبر بودند.

طبق پربیننده ترین اخبار روز سایت شهر خبر وزارت دفاع روسیه در واکنش به قدردانی ترامپ در همیاری با عملیات، هرگونه اطلاع از این موضوع را تکذیب کرد.سخنگوی وزارت دفاع روسیه همچنین در "اعتبار" موفقیت این عملیات تردید کرده و گفت: "با افزایش شمار مشارکت‌کنندگان مستقیم و کشورهای که مدعی شرکت در این عملیات هستند و هر کدام جزئیاتی کاملا متناقض را عنوان می‌کنند، سوال‌هایی موجه پیش می‌آید و درباره اعتبار و بویژه موفقیت این عملیات تردیدهایی مطرح می‌شود."

طبق این خبر برخلاف روسیه، ترکیه به قدردانی رئیس جمهوری آمریکا واکنشی مثبت نشان داد.رجب طیب اردوغان در توئیتی نوشت: "کشتن سرحلقه داعش نقطه عطفی در نبرد مشترک ما علیه تروریسم است. ترکیه مانند گذشته به پشتیبانی‌اش در تلاش علیه تروریسم ادامه می‌دهد."به گزارش اخبار سیاسی شهرخبر  امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه مرگ بغدادی را "ضربه‌ای سخت" به داعش نامید و آن صرفا "یک مرحله" در نبرد با این گروه دانست. آقای مکرون شکست این سازمان تروریستی را "اولویت خاورمیانه" عنوان کرد.

طبق صفحه پخش زنده اخبار سایت شهرخبر روزنامه «الشرق الاوسط» عربستان در گزارشی با عنوان «خلیفه توهم ها به قتل رسید» به قلم «مشاری الذایدی» با طرح این سوال که آیا کشته شدن خلیفه داعش به منزله پایان عمر داعش است نوشت: نیازی به گفتن نیست، کشته شدن یک فرد به معنی از بین رفتن اندیشه و فکر داعش نیست. بر اساس این خبر روزنامه الکترونیکی «رای الیوم» در گزارشی به قلم «عبدالباری عطوان» نوشت: کشته شدن البغدادی تاثیر بسیاری روی گروه تروریستی داعش نخواهد داشت. او فرمانده ای نبود که امور سازمان خود را مدیریت کند. او تنها چهره ای رمزآلود و نمادین بود. بغدادی البته در شرایطی که داعش در اوج قدرت بود چنین وضعیتی را داشت و  پس از سقوط شهر رقّه پایتختش در سوریه و موصل پایتخت این گروه در عراق و فرار عناصر داعش و زندانی شدن دیگر عناصر آن وضعیت ناگوارتری یافت. طبق اخبار سیاسی شهر خبر روزنامه «عکاظ» عربستان هم در گزارشی به قلم «خالد السلیمان» آورد: عملیات قتل البغدادی یاد آور قتل «اسامه بن لادن» فرمانده گروه تروریستی القاعده در پاکستان است. در هر دو حادثه فرماندهان گروه‌های تروریستی رهایی نیافتند، اما تروریسم هنوز هم زنده است و دلایل رشد آن به طور ریشه‌ای درمان نشده است. تروریسم تنها در محیط مناسبی رشد می‌کند و برای از بین بردن این محیط مناسب، غربی‌ها باید با انتقاد از خود، بیشترین مسوولیت رشد گروه‌های تروریستی و کمک به ادامه حیات آن را بپذیرند. طبق پربیننده ترین اخبار روز سایت شهر خبر روزنامه «القدس العربی» چاپ لندن هم در بخشی از گزارش خود آورد: مرگ البغدادی به معنی فروپاشی و نابودی کامل تروریسم نیست. در واقع مبارزه با تروریسم تنها نیاز به شکار سرکردگان آن ندارد بلکه باید منابع تغذیه و تقویت تروریسم را در جهان خشکاند.

آخرین اخبار را از صفحه پخش زنده اخبار سایت شهر خبر دنبال کنید.