برای خرید ساز شما باید اطلاعات کافی در مورد ساز مورد نظر به دست آورده و با فکری باز به سراغ آن بروید. برای خرید گیتار کلاسیک هم همین روال صدق می‌کند. در این مقاله ما قصد داریم اطلاعات مختصر و ولی کافی را در مورد این نوع گیتار در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا بتوانید بهترین انتخاب را برای خود داشته و خریدی مطمئن انجام دهید. همراه ما باشید.

با گیتار کلاسیک بیشتر آشنا شوید

گیتار نوعی از انواع مختلف سازهای زهی است که توسط پیک یا انگشت نواخته می‌شود. مرسوم‌ترین روش برای دسته‌بندی گیتارها، دسته‌بندی آن‌ها از لحاظ صوتی است. از این نظر گیتارها به سه دسته‌ی گیتار کلاسیک، گیتار آکوستیک و گیتار الکتروآکوستیک دسته‌بندی می‌شوند.

در واقع گیتار کلاسیک همان گیتار اکوستیک است که برخی تفاوت‌های کوچک باعث شده که در یک دسته بندی قرار نگیرند.

2

گیتار کلاسیک و اکوستیک چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟

بهتر است که تفاوت‌های گیتار کلاسیک و اکوستیک را بدانید تا از بین این دو مورد بهترین انتخاب را برای خود انجام دهید. در ادامه تفاوت‌های اصلی گیتار کلاسیک و آکوستیک را بیان می‌کنیم.

شکل گیتارها:

برای تشخیص گیتارها شکل می‌تواند فاکتور بسیار مناسبی باشد. شکل بدنه یک گیتار کلاسیک کاملا متقارن است ولی برخی از گیتار کلاسیک مدرن وجود دارند که طراحی کاتوی در آن‌ها به کار رفته است.

در مقابل گیتارهای آکوستیک اکثرا بدنه‌ای به نام دِرِدنات (dreadnought) دارند. بدنه این مدل گیتار از گیتارهای کلاسیک بزرگ‌تر است.

نوع صدا در این دو گیتار:

نوع صدا نیز یکی از تفاوت‌های این دو گیتار می‌باشد. سیم‌های نایلون صدایی ملایم و گرم دارند. در مقابل، سیم‌های استیل معمولا صدایی شفاف و با رزونانس بالا دارند. معمولا سبک موسیقی‌های کلاسیک با گیتارهای کلاسیک نواخته می‌شوند. اگر سبک موسیقی شما کلاسیک است بهترین انتخاب برای شما همان گیتارهای کلاسیک خواهد بود.

قیمت گیتار:

سومین تفاوت بین گیتار آکوستیک و کلاسیک قیمت‌ هر کدام از آن‌ها است. معمولا گیتارهای کلاسیک ارزان‌تر از گیتارهای اکوستیک هستند آن هم به دلیل مواد به کار رفته در ساخت و قابلیت‌های بیشتر گیتار اکوستیک است. گیتارهای کلاسیک به دلیل ارزان بودن نسبت به گیتارهای آکوستیک در بین مبتدیان و تازه کاران بسیار محبوب هستند. اگر بودجه کمتری برای خرید گیتار دارید می‌توانید گیتارهای کلاسیک را برای شروع انتخاب نمایید.

فرت گیتار:

تفاوت آخری که بین گیتار کلاسیک و آکوستیک وجود دارد این است که فرت هر کدام از گیتارها متفاوت می‌باشد. معمولا فرت در گیتارهای کلاسیک عریض‌تر از گیتارهای آکوستیک است. بیشتر اوقات یک نوازنده گیتار کلاسیک، مشکل کمبود نقطه که در حین نواختن گیتار آکوستیک به وجود می‌آید را، ندارد.

تمامی این تفاوت‌ها را در کنار هم گذاشته و بررسی کنید که کدام نوع از گیتار برای شما بیشتر مناسب خواهد بود و سپس بعد از انتخاب نوع به سراغ خرید بروید. حال که با گیتار کلاسیک بیشتر آشنا شدید قطعا انتخاب بهتری نسبت به گذشته خواهید داشت.

اگر به دنبال راهنمای بهتری در این زمینه هستید و می‌خواهید اطلاعات بیشتری در این مورد به دست بیاورید می‌توانید به سایت سازستو رفته و بخش مخصوص گیتار کلاسیک را مورد مطالعه قرار دهید.

این سایت این امکان را فرآهم کرده است که شما بتوانید تمامی سازها و لوازم جانبی مربوط به ساز مانند خرید سنتور را به صورت آنلاین انجام داده و کالای مورد نظر خود را درب منزل تحویل بگیرید.

از ویژگی‌های دیگر این مجموعه می‌توان به تهیه راهنماهای خرید مناسب برای هر ساز اشاره کرد. در بخش مخصوص هر ساز راهنمایی برای کاربران تهیه شده است که کاربران می‌توانند قبل از خرید آن را خوانده و در مورد خرید ساز مورد نظر اطلاعات کافی را کسب کنند تا بتوانند بهترین مدل را برای خود انتخاب نمایند.

ممنون که با این مقاله نیز همراه ما بودید.