تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای و کیفیت ارائه خدمات آن، بستگی به قراردادی دارد که حین خرید درب اتوماتیک شیشه ای از شرکت تامین کننده، بسته اید. به واقع سرویس و نگهداری و تعمیرات درب خودکار، تابع قوانین شرکت های تامین کننده و فروشنده این درب هاست و باید حین انتخاب و خرید توجه کافی به این موارد داشته باشید تا در زمان بروز مشکلات گوناگون، خدمات و سرویس های پس از فروش را با کیفیت بالا دریافت کنید.

zaq1

تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای چیست؟

توجه داشته باشید که تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای، چیزی متفاوت از سرویس های دوره ای و خدمات نگهداری می باشد. برخی مشکلات دوره ای مانند صدا دادن درب ها، بروز ایراد در غلطک ها، شل شدن تسمه و یا پایین افتادن لت ها از جای محکم شده اصلی و... در شمار مواردی ست که در سرویس های سالیانه یا ماهیانه ارائه شده از سوی شرکت برطرف می گردند. اما در بحث تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای، با مشکلات جدی تری مانند سوختن یک قطعه یا کار نکردن کلی درب، روبرو هستیم.

به طور مثال زمانی که مشتری مشاهده می کند که درب به طور کلی کار نکرده و چراغ های آن روشن نمی شود، نیاز به تعمیر و تعمیرکار حرفه ای پیدا خواهد کرد.

مراحل تعمیرات درب اتوماتیک شیشه ای به این صورت است که ابتدا تعمیرکار و تکنسین حرفه ای عیب یابی درب را انجام داده و سپس برای رفع آن دست به کار می شود. به طور مثال ممکن است به دلیل نوسانات برقی یا پایان یافتن طول عمر قطعه، شاهد سوختن بورد بوده و نیاز به تعویض آن باشد.

عمده ترین دلایل خرابی درب اتوماتیک شیشه ای

zaq2

نصب نادرست

توجه داشته باشید که هر گونه ایراد ریز یا درشت در حین نصب درب و عدم نصب آن به روش کاملا اصولی و حرفه ای و رعایت تمامی قوانین؛ در زمانی کوتاه امکان بروز مشکلات بزرگ و نیاز به تعمیرات پیش می آید. به شکلی که ممکن است خیلی زود نیاز به تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای پیدا کرده و حتی لازم باشد که مراحل نصب مجدد اجرا شوند. به همین دلیل دوباره به همان نقطه می رسیم که باید درب خودکار را از تامین کننده ای معتبر و دارای تکنسین های نصب کاملا حرفه ای، تهیه نماییم تا با مشکلات آتی درگیر نشویم.

عدم تنظیم میان ظرفیت و توان موتور

یکی از عمده ترین دلایل پیدا شدن نیاز به تعمیر زودهنگام درب های اتوماتیک، عدم تناسب میان ظرفیت و توان موتور و وزن درب است. به طور نمونه انتخاب یک موتور با توان تحمل وزن 40 کیلو و درب 80 کیلویی، به شکلی بدیهی ظرف مدتی کوتاه به سوختن موتور منجر می شود. در این شرایط  مقصر شرکت تامین کننده و کارشناسانی هستند که چنین ترکیبی را نصب کرده و به مشتری پیشنهاد داده اند!

به واقع نصب نادرست درب خودکار موجب مشکل در غلطک ها و هنگرها شده و می تواند تسمه را شل نگاه دارد. همین طور ساییدگی به تفلون های کف حین حرکت و خوردگی ریل ها را خواهیم داشت. تمام این شکل حرکت لت های درب اتوماتیک، به موتور فشار وارد آورده و در نهایت نیاز زودهنگام به تعمیرات را پیش خواهد آورد.

تنظیمات پس از نصب

مورد دیگری که پس از نصب درب شیشه ای اتوماتیک ، اهمیت پیدا می کند؛ تنظیمات صحیح است. این تنظیمات شامل تنظیم سنسورها، تنظیم سرعت باز و بسته شدن درب و ... می شود. توجه داشته باشید که با عدم تنظیم صحیح و اصولی، می توان بیش از ظرفیت درب از آن بهره کشی کرده و در زمانی کوتاه با خرابی قطعات روبرو شد. به علاوه بخشی از این ملاحظات نیز به مصرف کننده بستگی دارد که باید رعایت نکاتی در خصوص درب، به ویشژه در زمان عدم حضور خویش را داشته و از باز و بسته شدن بی دلیل آن جلوگیری به عمل آورد.

به همین دلیل هر مصرف کننده با داشتن اطلاعات و آگاهی بیشتر نسبت به نحوه عملکرد دستگاه و قطعات آن، می تواند بهترین شکل مصرف را پیاده سازی کرده و طول عمر بالاتری برای محصول ایجاد نماید.

نوسانات برق

از دیگر عواملی که به ایجاد مشکل در درب های خودکار مربوط شده و اتفاقا آمار زیادی از خرابی و نیاز به تعمیرات را برجای گذاشته است؛ نوسانات برق می باشد. نوسانات برق صدمات زیادی به درب های اتوماتیک شیشه ای وارد کرده و در صورتی که موتور را نسوزانند، حتما به سوختن مدار فرمان منجر می شوند. سوختن مدار فرمان نیز از آن دسته مسائلی ست که تعمیرات اساسی و احتمالا پرهزینه طلبیده و چاره ای جز کمک گرفتن از کارشناسان و تکنسین های شرکت را نخواهید داشت.

مانیس دُر

مانیس در مجموعه ای معتبر و دارای تخصص در زمینه درب های اتوماتیک شیشه ای ست که فعالیت خود را از سال 1379 آغاز کرده است. طراحی و ساخت درب های اتوماتیک در این کمپانی با کیفیت بالا و رعایت دقیق ترین استانداردهای روز اروپا انجام شده و نصب و نگهداری نیز در عالی ترین سطح آن صورت می پذیرد.

با برخورداری از گارانتی و خدمات پس از فروش مانیس در، می توانید نسبت به سرویس های دوره ای محصول خریداری شده، اطمینان داشته و در ضمن در صورت نیاز به تعمیر، بدون هیچ مشکلی از سرویس کاران و تعمیرکاران مانیس در، بهره مند شوید.

به علاوه نصب ها و تنظیمات حرفه ای تکنسین های درب اتوماتیک مانیس در، از خرابی های زودهنگام و نیاز به تعمیرات جلوگیری می کند. همچنین این مجموعه اطلاعات و آگاهی های لازم را به مشتریان داده و آن ها را نسبت به استفاده ی صحیح و اصولی از درب اتوماتیک مطلع می سازد تا کمترین آسیب ناشی از مصرف ناصحیح به درب وارد شود.

سخن پایانی

به خاطر داشته باشید که خرید درب اتوماتیک شیشه ای را از شرکتی انجام دهید که ضمن ارائه گارانتی، به انجام تعمیرات و نگهداری پس از آن نیز متعهد بوده و به زبان خودمانی مشتری را میان راه تنها نگذارد.