در طراحی و چیدمان مجالس عروسی در محیط باز و یا هر مجلس دیگر باید چیدمان به نحوی باشد که مهمان ها بتوانند دید خوبی به جایگاه عروس و داماد یا اگر سخنرانی است، به محل سخنرانی داشته باشند. در محل های بسته بسته به اندازه محیط هم باید چیدمان به گونه ای باشد که امکان رفت و آمد بین صندلی ها آسان باشد. چیدمان میز پذیرایی، چیدمان بشقاب ها و ... هم باید دسترسی نزدیکی را داشته باشد تا مهمان مسافت طولانی را طی نکند و برای برداشتن چیزی به زحمت نیفتد و به میزان کافی باشد. در نظر گرفتن زمان برگزاری مجلس، روز یا شب، فصل برگزاری همگی در نحوه طراحی و چیدمان مجالس دخیل هستند و باید رعایت شود به خصوص در محیط های باز.

 

ایده های نورپردازی سالن عروسی

برای اعمال یک نورپردازی جذاب در سالن عروسی، ایده ها و راهکارهای گوناگونی وجود دارد. ایده های نورپردازی سالن عروسی به خلاقیت افراد و نوع جشن عروسی بستگی دارد. شما می توانید متناسب با سبک عروسی و تِم جشن عروسی از ایده های مختلفی بهره ببرید. برای انرژی بخشیدن و ایجاد فضای شاد در سالن عروسی می توان از رنگ های متنوع در نورپردازی استفاده کرد یا از نورهای گرم و سرد ثابت بهره گرفت. گروه تشریفات مجالس ما طیف وسیعی از خدمات مجالس عروسی را ارائه می دهد که شامل نورپردازی سالن عروسی نیز می شود. ما از ایده ها و راهکارهای جدیدی برای نورپردازی سالن های عروسی برخورداریم و آماده ایم تا شما را برای داشتن یک جشن عروسی رویایی و مجلل یاری دهیم.

 

tr1

نقش گل آرایی در دکوراسیون تشریفات مجالس

دیزاین دکوراسیون در چنین روز مهمی نیازمند تجربه و تخصص کافی است. دکوراسیون زیبا بر فیلم برداری و عکس های یادبود نیز تاثیر زیادی دارد. بنابراین از نقش گل آرایی مجالس عروسی در بزرگ ترین روز زندگی خود غافل نشوید.

در دکوراسیون حرفه ای از گل های باکیفیت با رنگ های شاد و متنوع استفاده می شود. در این خصوص رنگ سالن و صندلی ها و حتی گاهی رنگ لباس عروس و داماد مورد توجه قرار می گیرد. رنگ ها در گل آرایی مجلس عروسی به نحوی انتخاب شده تا زیباترین هارمونی را با هم داشته باشند و از طرفی کنتراست لازم برای زیباتر شدن عکس و فیلم باید مورد توجه قرار گیرد.

 

مزایای برگزاری مراسم ازدواج در باغ عروسی

فضای سرسبز یکی از مهم ترین ویژگی ها و مزایای برگزاری مراسم عروسی در باغ است که باعث می شود مراسم عروسی به یک مراسم به یاد ماندنی و رویایی تبدیل شود. هم چنین در زیبایی و کیفیت کلیپ و عکس های عروسی هم تأثیر بسزایی خواهد داشت. یکی دیگر از بهترین نکاتی که می شود به آن اشاره کرد این است که باغ عروسی به خودی خود فضایی سرسبز و طبیعی و راحت در اختیار عروس و داماد می گذارد تا بتوانند در همان باغی که مراسمشان را برگزار می کنند عکاسی را هم انجام بدهند. جذابیت بصری باغ عروسی و فضای بزرگ و بی محدودیت و آزادی که در اختیار مهمانان می گذارد می تواند تجربه ای لذت بخش برای آنان رقم بزند. استفاده از شمع، گل آرایی، نورپردازی و لامپ و پروژکتور های زیبا و دیزاین های تشریفات عروسی بسیار مهم است و از مزایای یک باغ عروسی مجلل به شمار می آید. اجرای مراسم آتشبازی و نورافشانی و استفاده به جا از گل آرایی، بادکنک آرایی و نورپردازی می تواند در لحظه ی ورود عروس و داماد و یا پایان مراسم بسیار هیجان انگیز و به یاد ماندنی شود.

tr2

نکات مهم در انتخاب باغ عروسی مناسب

باغ عروسی انتخابی است که می تواند در مقابل تالار عروسی یا در کنار آن قرار بگیرد. مراسم ازدواج یکی از به یاد ماندنی ترین شب های زندگی هر زوج است و انتخاب یک محیط عالی و دلپذیر برای برگزاری این مراسم از اهمیت فوق العاده بالایی برخودار است و باید حداقل از چندین ماه قبل مطالعه و بررسی شده و نسبت به رزرو آن اقدام شود. جدا از مزایا و ویژگی های خاصی که یک باغ عروسی مناسب می تواند در برگزاری مراسم داشته باشد، باید به ابعاد جنبی آن هم توجه نمود. یکی از مهم ترین نکات در رزرو باغ عروسی مناسب، پیدا کردن باغی است که از نظر دسترسی و موقعیت شهری شرایط مناسب و خوبی داشته باشد. فاصله ی آتلیه عکاسی و آرایشگاه نباید از باغ عروسی زیاد دور باشد، هم چنین باید مسیر سر راست و خوبی داشته باشد تا مهمانان در رسیدن به آن دچار مشکل نشوند. ارائه کروکی از مسیر باغ عروسی ایده ی بسیار کارآمدی است که بعضی از باغ ها آن را اجرا می کنند. نکته ی دیگر داشتن پارکینگ اختصاصی یا جایی برای پارک ماشین است که دارای امنیت باشد و مهمانان را به دنبال پیدا کردن جای پارک سرگردان نکند. ظرفیت باغ از نکات دیگری است که متناسب با تعداد مهمان های تان می توانید نسبت به رزرو باغ های کوچک یا بزرگ اقدام نمایید.

 

پذیرایی در تشریفات عروسی

یکی دیگر از آیتم های تشریفات مجالس عروسی  پذیرایی می باشد که بی شک خانواده عروس و داماد به این موضوع بسیار اهمیت می دهند. پذیرایی از مواردی است که صاحب مجلس و کلیه مهمانان به آن توجه دارند و اهمیت بسیاری می دهند. در پذیرایی می توانید از انواع میوه ها و شیرینی ها و نوشیدنی ها استفاده نمایید تنوع در این مورد و انتخاب مورد مناسب و نحوه سرو را می توانید به خدمات مجالسی که انتخاب کرده اید بسپارید. وجود تنوع بسیار زیاد در پذیرایی شما سبب می شود که تشریفات مجالس عروسی شما زبانزد تمامی مهمانان حاضر در مجلس شود.

همچنین برای داشتن بهترین تشریفات عروسی توصیه می شود از تنوع غذایی در سرو شام استفاده شود و سرو غذا به صورت سلف سرویس باشد، چرا که در این صورت مهمانان می توانند با توجه به میل و سلیقه خود از انواع خوراکی های حاضر میل نمایند که این امر بی شک سبب تحسین تشریفات مجالس عروس شما خواهد شد. البته بایستی به این موضوع توجه داشته باشید که در صورت وجود تنوع زیاد هزینه های تشریفات عروسی شما بیشتر خواهد شد ولی در مقابل جشن عروسی شما در ذهن تمامی مهمانان حک خواهد شد.