به گزارش پارس نیوز، 

اینجا شهر مهران است . محل عبور زائران کربلای معلا . شهری که سال هاست مدال افتخار مردمانش خدمت به زوار حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) است. هر سال در آستانه حماسه با شکوه اربعین حسینی ، دست اندرکاران هیئت ها و حسینیه ها در این شهر لباس خدمت بر تن می کردند و صبح و شام تمام عزمشان پذیرایی از زائرین کربلای معلا بود. هر سال در این ایام مهران پر از شور و شوق خدمت به حماسه سازان اربعین حسینی بود. اما در این روزها آسمان مهران رنگ دیگری است. سکوت سراسر شهر را فرگرفته و بغض بر گلوی خادمان اربعین نشسته.  خبر عجیب و باورنکردنی است ولی حقیقت دارد.

به دستور معاونت سیاسی امنیتی استانداری ایلام ، برپایی هر گونه موکب و ایستگاه صلواتی در شهرهای ایلام و مهران ممنوع است و با متخلفین برخورد قضایی خواهد شد!

با کدامین استدلال؟

ماجرا به شهریور ماه برمی گردد و گفت وگوی محمد نوذری ، معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام. وی در گفت و گویی اعلام کرد : هیچ موکبی در شهرهای مهران و ایلام در اربعین امسال دایر نخواهد شد . وی افزود : تلاش داریم با حضور زائران در استان، فواید اقتصادی لازم را نیز برای بازاریان استان در پی داشته باشد.

وی اظهار کرد : می توان با استفاده از ظرفیت های موجود در مسیر ایلام به مهران برای ایجاد موکب هایی در قالب مجتمع استفاده کرد تا بلکه در دراز مدت چشم اندازهای اقتصادی را در پی داشته باشد.

پس از این گفت و گو بود که نامه ای برای تعدادی از هیئت ها و حسینیه هایی که اقدام به برپایی موکب کرده بودند ارسال شد و تذکرات لازم برای جمع آوری موکب ها به آنها داده شد.