به گزارش پارس نیوز، 

 «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ اسرائیل، روز گذشته در مصاحبه با پایگاه خبری «وآلا» در اشاره به انتقادهای روسیه از حمله اخیر این رژیم به فرودگاه نظامی «تیفور» در حومه حمص، گفت: «آزادی عمل را کامل حفظ خواهیم کرد. هرگز محدودیت‌هایی که منافع داخلی‌مان را هدف قرار دهد را برنمی‌تابیم. ولی ما نمی‌خواهیم روس‌ها را تحریک کنیم. ما و روسیه خط تماس باز در سطح افسران ارشد داریم. روس‌ها می‌دانند که در واقع ما برای سال‌ها موفق شده‌ایم از درگیری با آنها در سوریه اجتناب کنیم.»

در واکنش به بمباران فرودگاه نظامی تیفور، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه، چهارشنبه گذشته به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل هشدار داده بود که «از هر گونه اقدامی که به تشدید بی‌ثباتی منتهی شود، اجتناب کند.»

این در حالی‌ است که تنش میان مسکو و تل‌آویو بر سر عملیات اسرائیل در سوریه، از دو ماه پیش محسوس شد؛ زمانی که روسیه جنگنده‌های مدرن رادارگریز سوخوی ۵۷ را در سوریه مستقر کرد. یک سیاستمدار روسیه تلویحا در این باره گفته بود استقرار این جنگنده‌ها «پیامی به کشورهای همسایه سوریه است که گاه و بی‌گاه و بی‌دعوت وارد حریم هوایی سوریه می‌شوند.»

در حالی‌که اسرائیل از احتمال خروج آمریکا از سوریه نیز ناخشنود است، بروز تنش‌های این‌چنینی میان مسکو و تل‌آویو، به «زمین گیر کردن» آزادی عمل این رژیم در سوریه از سوی روسیه منجر می‌شود.