به گزارش پارس ، سید جلال ملکی در گفت وگو با ایسنا، در این باره گفت: در ساعت ۱۶: ۰۵ روزگذشته سامانه ۱۲۵ از طریق تماس های شهروندان از گرفتارشدن راننده یک جرثقیل ساختمانی در ارتفاع ۳۶ متری مطلع شد که به دنبال آن ستاد فرماندهی آتش نشانان ایستگاه ۶۱ و نجات ۴ را به محل حادثه واقع در اقدسیه، خیابان فیروزبخش اعزام کرد.

وی با بیان اینکه محل حادثه یک ساختمان ۹ طبقه در حال ساخت بود، ادامه داد: پس از حضور آتش نشانان در محل مشاهده شد که راننده یک جرثقیل ساختمانی، هنگام خروج از جرثقیل از ناحیه کتف دچار آسیب دیدگی شده و در ارتفاع ۳۶ متری گرفتار شده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران افزود: آتش نشانان با تجهیزات مربوطه، این فرد را به سطح پشت بام منتقل کرده و پس از آن از طریق راه پله ها، به سطح زمین انتقال و به عوامل اورژانس تحویل دادند.

ملکی فرد آسیب دیده را مردی ۲۷ ساله و ایرانی اعلام کرد و افزود: آتش نشانان در ساعت ۱۷: ۰۵ به عملیات خود در این محل خاتمه دادند.

سقوط مرگبار کارگر از ارتفاع هفت متری

وی همچنین از سقوط مرگبار یک کارگر ۲۳ ساله افغان از ارتفاع هفت متری سقف سوله یک کارخانه متروکه خبرداد و افزود: این حادثه در ساعت ۱۸: ۲۱ به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که در پی آن آتش نشانان به محل حادثه واقع در خیابان خلیج کوچه محسنی اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران افزود: پس از حضور آتش نشانان در محل مشاهده شد که در مجاورت یک کارگاه ساختمانی، یک کارخانه کارتن سازی متروکه قرار داشته که یکی از کارگران افغان به دلیل نامعلومی به سقف یکی از سوله های این کارخانه رفته و به علت شکستگی ایرانت، به پایین سقوط کرده است.

ملکی با بیان اینکه این کارگر از ارتفاع هفت متری به پایین پرتاب شده بود، افزود: آتش نشانان وی را با تجهیزات مخصوص خارج کرده و به عوامل اورژانس تحویل دادند که آنان پس از بررسی علائم حیاتی، مرگ وی را تایید کردند.