به گزارش پارس   به نقل از ایسنا، علی مرادخانی درباره وضعیت ساختمان هایی که معاون پیشین هنری (حمید شاه آبادی) به نام همسرش خریده است، مورد پرسش قرار گرفت و گفت: در حوزه ی رسانه دو نوع سوال وجود دارد، یک نوع سوال مورد علاقه ی بچه های مطبوعات است و نوع دیگر به مسائل زیربنایی مربوط می شود.

او سپس توضیح خود را ارائه کرد اما این خبرنگار که قانع نشده بود خواستار پاسخ صریح تر شد و مرادخانی مطرح کرد: در حوزه رسانه سوال ها چند لایه است و جواب هایش هم طبیعتا چنین خواهد بود.

سوال دیگر درباره حضور دوباره شاه آبادی به عنوان مشاور وزیر ارشاد پرسید که معاون هنری پاسخ داد: حکم ایشان را وزیر داده و در این مورد باید از خود وزیر سوال کنید! خواهش می کنم مرا وارد بحث هایی نکنید که به من مربوط نیست و اگر در این زمینه ها سوالی دارید از خود آقای شاه آبادی بپرسید، می دانم که با پاسخ من قانع نشدید اما به هر حال من نمی توانم پاسخگوی این پرسش باشم.

بعد از طرح چند پرسش مرادخانی با لحنی طنز آمیز خطاب به یکی از اهالی رسانه که می خواست پرسش را مطرح کند گفت: این همه خبرگزاری که از من سوال کردند آیا همه ثبت شده هستند؟ ! روز اولی که ما آمدیم، دیدیم یک خبرگزاری به نام هنر آن لاین داریم اما وقتی بررسی کردیم متوجه شدیم خبرگزاری ما ثبت نشده است!

او در این نشست به قواعد بنیاد رودکی اشاره کرد و گفت: بنیاد رودکی برای خودش قواعدی دارد، مثلا الان که ما اینجا هستیم و نشست مطبوعاتی داریم باید به آنها حق اجاره بدهیم، چون به هر حال این بنیاد هم مخارجی دارد و باید به کارمندانش حقوق بپردازد.

مرادخانی گفت: از ساعت ۶: ۳۰ صبح تا ۲۳: ۳۰ شب که در معاونت کار می کنیم باز هم زمان کم می آوریم چون هنوز خیلی از کارها باید انجام بشود.

  او همچنین به وضعیت صندوق حمایت از هنرمندان و خبرنگاران اشاره کرد و گفت: اخیرا صندوق های بیمه آنقدر بدهکاری دارند که دچار مشکلات اساسی شده اند، مثلا در مورد صندوق حمایت از هنرمندان و خبرنگاران وقتی این صندوق راه افتاد دوستان خوششان آمد و مدام اصناف دیگر را هم اضافه کردند اما حالا این صندوق نمی تواند بدهی هایش را بپردازد.

مرادخانی گفت: پذیرای هرگونه انتقادات و پیشنهادات هستیم و به مدیران هم گفته ام مسائل را با رسانه ها در میان بگذارند.

او همچنین خطاب به حاضران گفت: شما هم به عنوان نمایندگان مطبوعات می توانید به ما کمک کنید مثلا هنرمندان را در جریان تلاش های ما برای حل مشکل بدهی بگذارید.

معاون هنری همچنین تاکید کرد: همه ما باید جایگاه های خود را بپذیریم و بالاتر از آن نخواهیم، اما می بینیم بسیاری از هنرمندان جوان می خواهند نمایش هایشان در تئاتر شهر اجرا کنند و اگر اجرا نگیرند نامه می آورند که مرکز هنرهای نمایشی با اجرای کار ارزشی مخالف است!

مرادخانی در بخشی از نشست که ۲ آذر ماه در تالار وحدت برگزار شد با اشاره به سخنان یکی از هنرمندان مبنی بر اینکه از هنر خود بیزار شده است، گفت: ما بررسی کردیم که ببینیم این هنرمند حمایت نشده که این سخنان را مطرح کرده است اما بعد ایشان گفت از آنجا که کارم مخاطب نداشته از این کار بیزار شده ام.

در انتهای مراسم نماینده خبرگزاری فارس بیان کرد: من به نمایندگی از دبیر و مدیر خبرگزاری فارسی گلایه ای دارم مبنی بر اینکه هیچ یک از خبرنگاران این رسانه به نشست خبری دعوت نشده بودند.

ندا انتظامی مدیر روابط عمومی معاونت هنری نیز در پاسخ به این اعتراض گفت: ما در دعوت به این نشست خبری به هیچ وجه گزینشی عمل نکردیم و تمام رسانه ها به نشست دعوت شده بودند.

اما این خبرنگار خواستار مصاحبه اختصاصی در جبران این اشتباه روابط عمومی معاونت هنری شد.

روابط عمومی معاونت هم برای خاتمه دادن به بحث گفت: ما مدارک لازم را مبنی بر اینکه نمایندگان این رسانه به نشست دعوت شده بودند ارایه می دهیم و در صورتی که اشتباه از شما باشد، شما آخرین خبرگزاری هستید که با معاون هنری گفت وگو خواهد داشت.

مرادخانی هم در نهایت گفت: ما برای تمام رسانه ها و نگرش های آنها احترام قایل هستیم و در صورتی که این اشتباه از سوی روابط عمومی من باشد قطعا آنها را توبیخ خواهم کرد.