به گزارش پارس , سردار اسماعیل احمدی مقدم در گفت وگو با تسنیم، در واکنش به چرایی استفاده از سربازان وظیفه تحصیلکرده در تقاطع ها و خیابان های سطح شهر توسط پلیس راهنمایی و رانندگی اظهار داشت: طبق قوانین گذشته تنها افسران، مجوز اعمال قانون در مورد خودروهای متخلف را داشتند لذا سربازان تحصیلکرده و دارای تحصیلات عالیه به صورت خود به خود به عنوان افسران راهنمایی و رانندگی این اجازه را می یافتند که تخلف خودروهای متخلف را ثبت کنند.

فرمانده ناجا بکارگیری سربازان تحصیلکرده را به عنوان افسران راهنمایی و رانندگی در تقاطعات، تکلیفی قانونی دانست که بر عهده نیروی انتظامی گذاشته شده است و در ادامه افزود: لذا با توجه به اصلاحات صورت گرفته در قانون جدید این مساله تغییر کرده است و دایره قانونی در این زمینه وسیع تر شده است.

وی مهارت افسران در ایجاد ارتباط اجتماعی با شهروندان را بیشتر عنوان کرد و گفت: افسران وظیفه از یک سو به دلیل دارا بودن سن و سال بیشتر و از سوی دیگر به واسطه بالاتر بودن سطح آگاهی های فرهنگی و اجتماعی خود که ناشی از سطح عالی تحصیلات آن هاست می توانند ارتباط بهتر و موثرتری را با مردم برقرار کنند.

احمدی مقدم در پایان خاطرنشان کرد: لذا با توجه به تمامی توانمندی های افسران وظیفه، ما از عملکرد این عزیزان در پلیس راهنمایی و رانندگی رضایت داریم.