به گزارش پارس به نقل از ایسنا، مهندس سید جعفر تشکری هاشمی افزود: ثبت نام طرح ترافیک از سوم آذر آغاز شده و تا بیست و سه آذر ادامه خواهد داشت و زمان ثبت نام هیچ اولویتی برای متقاضیان ایجاد نمی کند و لذا توصیه می شود شهروندان بدون عجله و سر فرصت نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

وی با اعلام این که واگذاری طرح ترافیک به متقاضیان بر مبنای نظام امتیاز بندی صورت می پذیرد، تاکید کرد: متقاضیانی که نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام می کنند، زمان صدور مجوز باید مدارک و مستندات مربوط به اطلاعات اعلام شده را ارائه کنند.

اختصاص ۴۰ درصد مجوزهای ۹۳ به سهمیه روزانه و هفتگی
معاون شهردار تهران با اشاره به این که به رغم افزایش تعداد خودروهای پایتخت نسبت به سال گذشته، تعداد مجوزهای طرح ترافیک نسبت به دوره قبل یک فقره هم افزایش نخواهد داشت، اظهار کرد: به منظور پاسخگویی به نیازهای ضروری شهروندانی که موفق به دریافت مجوز سالانه نشده بودند، ۱۰ درصد مجموع سهمیه های سال جاری به طرح ترافیک روزانه و هفتگی اختصاص پیدا کرد که این میزان برای سال آینده به ۴۰ درصد مجموع سهمیه ها افزایش خواهد یافت.

تشکری هاشمی با بیان این که به همین نسبت نیز از سهمیه سالانه طرح ترافیک افراد حقیقی و اشخاص حقوقی برای سال آینده کم می شود، تصریح کرد: نامه های مربوط به طرح ترافیک ادارات و سازمان ها تهیه شده که بتدریج برای این مجموعه ها ارسال خواهد شد.

وی با تاکید بر این که هر گونه افزایشی در نرخ مجوزهای طرح ترافیک پس از تصویب شورای اسلامی شهر تهران اعمال می شود، اضافه کرد: پیش بینی می کنیم نرخ مجوزها حدود ۱۰ درصد افزایش پیدا کند که البته تمام در آمدهایی که بابت صدور طرح ترافیک اعم از روزانه، هفتگی و سالانه کسب می شود، صرف توسعه حمل و نقل عمومی و بهبود ترافیک شهر می شود.

تمام متقاضیان باید ثبت نام کنند
معاون شهردار تهران با اشاره به این که توسعه استفاده از خودروهای پاک از جمله سیاست های مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل و ترافیک است، اظهار کرد: به این منظور برای نخستین بار نسبت به ارائه رایگان طرح ترافیک برای تمام خودروهای برقی و هیبریدی اقدام خواهد شد و به منظور تشویق هر چه بیشتر به استفاده از خودروهای پاک، این اقدام به صورت رایگان صورت می گیرد و هیچ وجهی از دارندگان این خودروها دریافت نخواهد شد.

تشکری هاشمی با بیان این که هیچ وجهی به صورت نقد از ثبت نام کنندگان دریافت نمی شود و تمام متقاضیان از جمله خبرنگاران باید نسبت به ثبت نام اولیه اقدام کنند، تصریح کرد: تا پایان اسفند نسبت به صدور مجوزهای طرح ترافیک برای متقاضیانی که موفق به کسب امتیاز لازم شده اند، اقدام خواهد شد.

وی با تاکید بر این که کنترل خودروهای فاقد مجوز در محدوده طرح ترافیک برمبنای پلاک خودرو و از طریق سیستم پردازش تصویری صورت می گیرد، اضافه کرد: تمام خودروها از جمله خودروهای وانت بار که دارای پلاک" ع" می باشند، باید از طریق اتحادیه مربوطه اقدام کنند و به جز خودروهای پلیس، آمبولانس های مرکز اورژانس، خودروهای آتش نشانی، اتوبوس های شرکت واحد و تاکسی هایی که تمام یا بخشی از مسیر آن ها در محدوده طرح ترافیک قراردارد، سایر خودروها از جمله خودروهای امداد آب، برق و دیگر خدمات باید همچون سال گذشته نسبت به ثبت نام طرح ترافیک اقدام کنند.

ثبت نام صرفا از طریق سایت www. tehran. ir
معاون ترافیک شهردار تهران در پایان خاطرنشان کرد: همانند سال های گذشته در سال جاری نیز برای اقشاری از جمله خبرنگاران، بیماران خاص و معلولان و جانبازان سهمیه ویژه ای با حداقل تعرفه ممکن در نظر گرفته شده است.

تمامی متقاضیان مجوز طرح ترافیک می توانند از صبح روز یکشنبه سوم آذر با مراجعه به سایت شهرداری تهران به نشانی www. tehran. ir و از طریق لینک مربوط به" ثبت نام طرح ترافیک سالیانه" نسبت به ثبت نام اقدام کنند.