به گزارش پارس به نقل از مهر، بعد از ظهر روز گذشته به دلیل برخورد صاعقه ابرهای باران زا در پایانه نفتی خارگ، منجر به آتش سوزی یک مخزن ۵۰۰ هزار بشکه نفت در این شاهراه صادرات نفت ایران در خلیج فارس شد.

سید پیروز موسوی مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی با بیان اینکه حادثه آتش سوزی مخزن ۵۰۰ هزار بشکه ای نفت با حضور نیروهای آتش نشانی و امداد در مدت چند ساعت به طور کامل مهار شد، گفت: این حادثه هیچ گونه تلفات جانی به همراه نداشته است.

این مقام مسئول در تشریح جزئیات این حادثه، توضیح داد: آتش سوزی ناشی از صاعقه ساعت ١٣: ٢٠ دقیقه ظهر (پنج شنبه ٣٠ آبان) در یکی از مخازن ذخیره سازی نفت خام پایانه نفتی خارگ رخ داد، در ساعت ١۴: ٣٥ دقیقه با تلاش گروهی تیم عملیاتی صنعت نفت مستقر در این جزیره به طور کامل مهار و خاموش شد.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران اطفای آتش سوزی در این مخزن نفتی با تمرکز فنی مدیریت و هدایت آتش انجام شد، تصریح کرد: صاعقه آسمانی درست بر روی پله مخزن وارد شده بود؛ این محل نقطه پر شعله آتش بود و به ناچار عملیات مهار و اطفای آتش را بسیار پیچیده می کرد؛ اما از آنجا که کارکنان صنعت نفت در خارک تجربه سال های دفاع مقدس را داشتند آتش سوزی مخزن ٥٠٠ هزار بشکه ای شماره ١٩ که ٣۶٠ هزار بشکه نفت ذخیره داشت را به طور کامل مهار کردند.

از سوی دیگر طوفانی با سرعت ۸۰ کیلومتر در پایانه های نفتی خارگ گزار شده است که برای مقابله با این رخداد طبیعی هم اکنون حالت آماده باش در این پایانه نفتی ایران در خلیج فارس اعلام شده است.

آتش سوزی در پالایشگاه نفت تهران

به گزارش مهر، شامگاه دیشب حدود ساعت ۲۲ پنج شنبه ۳۰ آذر ماه هم آتش سوزی دیگری در دو مخزن ذخیره سازی بنزین پالایشگاه نفت تهران به وقوع پیوست که این آتش سوزی علاوه بر خسارت مالی منجر به سوختگی دو نفر از کارکنان شاغل در پالایشگاه نفت تهران شده است.

هم اکنون این آتش سوزی مهار شده است و کارکنان آسیب دیده به مراکز درمانی و بیمارستان منتقل شده اند. تاکنون مسئولان پالایشگاه تهران دلایل وقوع این حادثه را اعلام نکرده و اما گفته می شود عدم رعایت ضوابط اچ. اس. ای در حین تعمیرات، عامل این حادثه نفتی است.