به گزارش پارس به نقل از تسنیم، محمود مظفر که به همراه تیم ارزیاب، از هفته پیش در مناطق طوفان زده فیلیپین حضور پیدا کرده در تشریح اعزام تیم های درمانی اظهار داشت: در جلسه ای که با رئیس صلیب سرخ فیلیپین داشتیم با توجه به شرایط اضطراری و نیازهای شدید مردم طوفان زده، ما پیشنهاد اعزام تیم درمانی به این منطقه را داشتیم که با استقبال خوب از طرف آنها مواجه شد.

مظفر با اشاره به اینکه مردم مناطق طوفان زده در شرایط بدی از لحاظ معیشتی و بهداشتی به سرمی برند، افزود: امروز در جلسه ای با مسئولان وزارت بهداشت و درمان کشور فیلیپین وارد صحبت می شویم و امیدواریم بعد از بازگشت تیم ارزیاب به کشور، هر چه زودتر هماهنگی لازم برای اعزام تیم پزشکی و درمانی به این کشور انجام شود.

وی بیان کرد: با توجه به هماهنگی های انجام شده، تجهیزات مورد نیاز پزشکی و درمانی با کشتی به کشور امارات فرستاده می شود و از آنجا به صورت رایگان با هواپیما به فیلیپین ارسال خواهد شد.

پخش بسته های غذایی برای ۵۰ هزار طوفان زده

رئیس سازمان امداد و نجات به پخش ۱۰ هزار بسته غذایی در بین طوفان زدگان اشاره کرد و گفت: این بسته ها از فردا در بین مردم حادثه دیده توزیع می شود.

به گزارش روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر، مظفر با بیان اینکه بسته های غذایی برای پوشش تغذیه ای ۵۰ هزار نفر درنظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات حمل بار، بسته های غذایی در کشور فیلیپین تهیه شده و از فردا در بین مردم طوفان زده این کشور توزیع می شود.