به گزارش پارس به نقل از مهر، پرفسور رضا- محقق برجسته ایرانی در مراسمی که به مناسبت نکوداشت وی در دانشگاه تهران با قدردانی از همه کسانی که در این مراسم حضور دارند، افزود: درود فراوان به ۴ میلیون دانشجوی ایرانی که در دانشگاه ها و حوزه های علمیه و موسسات آموزش معرفت که برای سربلندی کشور برنامه ریزی کرده اند.

وی با اشاره به شرایط تحصیلی خود در زمان ورود به دانشکده فنی دانشگاه تهران اظهار داشت: در سال ۱۳۱۳ که در این دانشکده پذیرفته شدم معلمان دانشکده مانند معلمان امروز فرهیخته نبودند ضمن آنکه آزمایشگاه و کتابخانه نیز نداشتیم.

پرفسوررضا با تاکید بر اینکه امروز دانشگاه ارتقای زیادی یافته است، خاطر نشان کرد: این پیشرفت مرهون پایداری و استقامت و مرهون جهان دانش و فناوری است.

این محقق ایرانی، با اشاره به برخی مشکلات تحصیلی و آموزشی ایران در زمان ریاست وی در دانشگاه تهران یادآور شد: با ایجاد تغییراتی در نظام آموزشی موجب شد که در صورت رد شدن دانشجویی از درسی تنها همان یک درس را تکرار کند.

وی خطاب به جوانان دانشجوی حاضر در مراسم یادآور شد: جوانان رسانه های کشورهای پیشرفته آمریکا و اروپا را گوش می دهند این رسانه ها کارشان این است که حقوق بگیرند و موضوعاتی را که این کشورها می خواهند بزرگنمایی کنند که برخی از آنها خیالی است.

پرفسور رضا با بیان اینکه میان واقعیت و حقیقت فاصله بسیاری وجود دارد، ادامه داد: آنچه که من در آمریکا یادگرفتم این بود که بودجه پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه آمریکا از سوی وزارت دفاع تامین می شود که به نظر من این امر بیشتر آنها را از معنویات دور کرده است.

وی اضافه کرد: از این رو اگر جوانان می خواهند به غرب بروند ابتدا تحقیق کنند، بروند و تحصیل کنند و پس از مدتی به کشور بازگردنند.

پرفسور رضا تاکید کرد: اگر جوانان قصد دارند تا خدمت کنند به کشور بازگردندند و به کشور خدمت کنند چراکه غرب آنقدر فقیر ندارد که نیاز باشد برای آنها برج بسازیم.