به گزارش پارس به نقل از ایسنا، سرهنگ حسن مهری در مراسم تقدیر ستاد مبارزه با موادمخدر از دستاندرکاران پلیس فرودگاه های کشور گفت: در عملیات حج تمتع امسال با ابلاغ طرح های انتظامی ویژه در فرودگاه های کشور و هماهنگی با فرماندهی انتظامی استان ها و روسای پلیس تخصصی اقداماتمان را از چند روز پیش از آغاز حج تمتع آغاز کردیم.

مهری با بیان اینکه برای سومین سال متوالی عملیات حج به گونه ای برگزار شد که حتی یک مورد دستگیری حجاج حامل موادمخدر در کشور عربستان نداشتیم افزود: با اقداماتی که همکاران ما در ۱۷ ایستگاه پروازی انجام دادند برای سومین سال متوالی هیچ مورد دستگیری از حجاج حامل موادمخدردر کشور عربستان نداشتیم

به گفته فرمامنده پلیس فرودگاه های کشور از ۱۸ شهریورماه که عملیات برای عزیمت حجاج آغاز شد تا ۲۸ مهرماه آغاز عملیات بازگشت حجاج بود اقدامات قابل توجهی در حوزه پلیس فرودگاه های کشور انجام شد.

وی همچنین با بیان اینکه در این مدت ۶۴ هزار و ۷۴۸ تن از طریق ۱۷ ایستگاه پروازی به عربستان سعودی سفر کردند گفت: سه شرکت ایران ایر، ماهان و یک هواپیمای سعودی مسئولیت انتقال حجاج را برعهده داشتند.

وی همچنین روان سازی ترافیک هنگام استقبال از حجاج به ویژه در فرودگاه مهرآباد را از دیگر اقدامات پلیس فرودگاه ها در این مدت دانست و گفت: با انجام هماهنگی با پلیس راهور ناجا و راهور تهران بزرگ موفق شدیم عملیات ترافیکی حج را با بهترین وضعیت کنترل کنیم.

مهری همچنین درباره آمار حجاج دستگیر شده موادمخدر در فرودگاه های داخل کشور به ایسنا گفت: در این مورد آمار را نمی توان اعلام کرد چرا که بیان آن در شان جمهوری اسلامی نیست اما نسبت به سال گذشته شاهد وضعیت بهتری بودیم.

وی همچنین درباره ایستگاه های پروازی خراسان، گرگان و تهران دارای بیشترین آمار دستگیری حجاج حامل موادمخدر بودند گفت: عمده افرادی که حامل موادمخدر بودند آن را برای مصارف خودشان حمل کرده و تنها پس از کشف آن از سفر بازمانده و به زندان منتقل نشدند.

فرمانده پلیس فرودگاه های کشور عمده موادمخدر مشکوفه از این افراد از نوع سنتی اعلام کرد و به ایسنا گفت: اکثر افراد نیز سن بالایی داشتند.