به گزارش پارس ، سردار حسین رحیمی در گفت وگو با ایسنا، در خصوص اجرای طرح سراسری زوج و فرد در تهران، افزود: در چند سال گذشته این طرح به کرات در شش ماهه دوم سال مطرح شده و پلیس با قدرت و قوت به خصوص در دو سال گذشته حتی حدود یک ماه این طرح را اجرا کرده است.

وی در خصوص برخی مباحث مطرح شده مبنی بر اختلاف نظر پلیس در خصوص طرح سراسری زوج و فرد گفت: آنچه ما بحث داریم، اختیارات کمیته اضطرار است، چرا که این کمیته تنها در شرایط اضطرار باید تصمیم گیری کند، نه شرایط عادی.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به اینکه طرح سراسری زوج و فرد برابر اعلام قبلی پلیس در روز شنبه اجرا نشد، گفت: علت عدم اجرای این طرح در روز شنبه، کیفیت مطلوب هوا بود و براین اساس در جلسه کمیته اضطرار هم اعلام کردیم که ما اختیار نداریم طرح سراسری زوج و فرد را تا اطلاع ثانوی تمدید کنیم.

رحیمی افزود: اگر قرار است این طرح تا اطلاع ثانوی باشد، باید زیرساخت ها و مقدمات آن فراهم شود که به اعتقاد ما این مقدمات هنوز فراهم نشده و قطعا در شرایطی که کیفیت هوای تهران مطلوب است، نمی توان آن را اجرا کنیم.

وی با اشاره به اینکه سه سال است جلسات کمیته اضطرار، خروجی جز برخوردهای پلیسی و تعطیلی نداشته است، افزود: اینکه جلسه تشکیل می دهیم و فقط در آن برخوردهای پلیسی مصوب شود، صحیح نیست. چرا که سایر دستگاه های عضو نیز باید به وظایف خود عمل کنند و بگویند برای کاهش آلودگی هوا چه کاری انجام می دهند؟

برای کاهش آلودگی هوا نباید فقط از حربه پلیس استفاده کرد
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تاکید کرد: اگر این مسائل حل شود، قطعا می توانیم گام های اثرگذاری در کاهش آلودگی هوا برداریم.

رحیمی در خصوص اینکه آیا پلیس طرح سراسری زوج و فرد را از روز یکشنبه به مرحله اجرا گذاشته است، گفت: ما به تصمیمات کمیته اضطرار آلودگی هوا احترام می گذاریم و پلیس قطعا می تواند طرح سراسری زوج و فرد را اجرا کند، ولی فقط نباید از حربه پلیس استفاده کنیم و سایر بخش ها هم باید در این خصوص فعال شوند تا شاهد کاهش آلودگی هوا باشیم.