به گزارش پارس به نقل از افکارنیوز، اگر امّ البنین علیها السّلام همواره از حسین یاد می کرد و می فرمود: همه پسرانم به فدای حسین علیه السّلام، حضرت زهرا علیها السّلام نیز علاقه خاصی به حضرت عباس علیه السّلام داشته، و او را به عنوان پسرش یاد کرده است.

نقل شده: شخصی از اهالی کربلا هر روز دو بار و سه بار مرقد منور امام حسین علیه السّلام را زیارت می کرد، شبی در عالم خواب، فاطمه علیها السّلام را دید و به حضور آن حضرت مشرف شد و سلام کرد.

حضرت زهرا علیها السّلام از او روی گردانید، او علت پرسید، فرمود: « چرا از زیارت فرزندم، دوری می کنی؟ »
او عرض کرد: من روزی سه بار مرقد مطهر فرزندت امام حسین علیه السّلام را زیارت می کنم. فرمود: « آری، تو مرقد فرزندم امام حسین علیه السّلام را زیارت می کنی، ولی مرقد فرزندم عباس را جز اندک زیارت نمی کنی. »

و نیز نقل شده: در روز قیامت پیامبر صلّی الله علیه و آله و سلّم به علی علیه السّلام می فرماید: به فاطمه علیها السّلام بگو برای شفاعت و نجات امت، چه داری؟ علی علیه السّلام پیام پیامبر صلّی الله علیه و آله و سلّم را به فاطمه ابلاغ می کند، فاطمه علیها السّلام در جواب می گوید:

« یا امیرالمؤمنین کَفانا لِاَجلِ هذا المَقامِ الیَدانِ المَقطُوعَتانِ مِن اِبنِی العَبّاسُ ؛ ای امیرمؤمنان! دو دست بریده پسرم عباس، برای ما در مورد مقام شفاعت کافی است. » ۱

منبع:
۱. سوگنامه آل محمّد صلّی الله علیه و آله و سلّم، ص۲۳۱.
۲. ویژگی ها و فضائل حضرت عباس علیه السّلام، ص۱۱۱.