به گزارش پارس به نقل از مشرق، برنامه « زمزم احکام» به استفتاء شنوندگان این رادیو پیرامون برهنه شدن عزاداران در مجالس حسینی پرداخته که سوال و پاسخ رهبر معظم انقلاب و آیت الله مکارم شیرازی به شرح ذیل است:

سوال: عریان کردن بدن و لخت شدن به هنگام سینه زنی و عزاداری برای حضرت سیدالشهداء علیه السلام از نظر شرعی چه حکمی دارد؟ لطفاً توضیح دهید.

آیت الله مکارم شیرازی: « احتیاط آن است که عزاداران حسینی لخت نشوند عریان نشوند؛ آیا فردی در مجلس ترحیم پدرش اگر لخت شود این جزء آداب عزاداری است؟ ! برادران بر لخت شدن اصرار نداشته باشند. اما برای عزاداری می توان مقداری از سینه را باز گذاشت. سابقا پیراهن هایی بود که قسمتی از آن دکمه می شد و جلوی سینه را باز می کردند و لخت هم نمی شدند که بدن نما باشد. با این کار دشمنان هم نمی توانند سرزنش کنند. »

آیت الله علی خامنه ای: حجت الاسلام فلاح زاده نماینده پاسخ به احکام مقام معظم رهبری در جواب به این استفتاء گفت: « به نظر حضرت آقا در مجالس عزاداری هرکاری که سبب شود دشمنان از این کار ما علیه مکتب تشیع یا شیعیان سوء استفاده کنند و سبب تفرقه بین مسلمانان باشد، حرام است و باید پرهیز کرد. »