به گزارش پارس ، محمد اصغری، کارشناس هواشناسی در گفت و گو با تسنیم اظهار داشت: موج جدید بارشی از بعدازظهر جمعه وارد کشور می شود که بر همین اساس نیمه غربی کشور از جمله استان های آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، کرمانشاه و ایلام بارانی خواهد شد.
وی ادامه داد: تا پایان فردا پنجشنبه غلظت آلاینده ها در هوا افزایش می یابد و با روند افزایش دمای هوا در روزهای آینده عمق آلاینده ها زیاد نخواهد شد؛ استان های صنعتی از جمله همدان، اراک، تهران، مشهد شاهد افزایش آلاینده های هوا خواهند شد و روز شنبه هم استان های واقع در نیمه غربی کشور از جمله آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، کردستان، زنجان، کرمانشاه، همدان، ایلام، لرستان، خوزستان و چهارمحال بختیاری شاهد بارش باران خواهند.

این کارشناس هواشناسی با اشاره به اینکه کاهش دما از شنبه در کشور، اظهار داشت: به دلیل بارندگی شدید در روز شنبه اخطاریه و توصیه از سوی سازمان هواشناسی به استان های کرمانشاه، کردستان و ایلام ارسال خواهد شد.

وی ادامه داد: طی شنبه و یکشنبه بارندگی برای تهران پیش بینی شده است در واقع از شنبه سامانه بارشی نقاط شمال غرب، جنوب غرب، مرکز، تهران و همچنین شمال شرق را تحت تأثیر قرار می دهد و هفته آینده دمای هوا در اکثر نقاط کشور روند کاهشی خواهد داشت.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ممکن است شنبه هفته آینده باتوجه به آلودگی هوا تعطیل شود، اظهار داشت: باید بگویم با توجه به اینکه جمعه تعطیل است، به دلیل تردد کمتر خودرو ممکن است، میزان آلودگی کمتر شود و بارندگی موجود شاهد تعطیلی نباشیم.