به گزارش پارس به نقل از ایسنا، حسین درخشان با اشاره به سیل و آبگرفتگی در چهار استان کشور، گفت: امدادگران استان های مازندارن، فارس، چهارمحال و بختیاری و بوشهر در این دو روز طی چند عملیات به یاری مردم سیل زده شتافتند.

وی با بیان اینکه در این سیل و آبگرفتگی هشت شهر کشور آسیب دیدند، گفت: مناطق عشایرنشین، دو روستا و جزیره شیف نیز از خسارت این سیلاب ها در امان نماندند.

درخشان در ادامه به امدادرسانی ۲۹۳ تن در این حوادث اشاره کرد و گفت: ۶۴ تن نیز در ۱۶ تخته چادر اسکان یافتند و ۳۳ خانه مسکونی نیز با استفاده از ۱۶ دستگاه موتورپمپ و لجن کش از آب و گل و لای تخلیه شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۹۲ امدادگر در قالب ۲۹ تیم، در این عملیات ها شرکت داشتند، گفت: نیروهای امدادی در این دو روز ۱۲۵ تخته موکت، ۹۴ تخته پتو و ۲۲۰ بسته غذایی در بین افراد حادثه دیده توزیع کردند.

پوشش ۷۱ حادثه در روزگذشته

سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمربه پوشش امدادی ۷۱ حادثه در روزگذشته اشاره کرد و گفت: از این تعداد امدادرسانی، ۵۷ مورد به عملیات های جاده ای مربوط بود.

درخشان به حادثه دیدگی ۳۰۵ تن اشاره کرد و افزود: ۲۸۵ تن در این حوادث آسیب دیده و ۲۱۳ تن نیز تحت امدادرسانی قرار گرفتند.

وی با اشاره به انجام ۱۹ عملیات رهاسازی و نجات ۷۲ تن، گفت: ۳۹ مصدوم به مراکز درمانی انتقال پیدا کرده و ۴۱ تن نیز تحت درمان سرپایی قرار گرفتند.