گروه اجتماعی : اگرچه بازار دارو مدتی است که ثبات پیدا کرده است اما سوژه جدیدی از وزارت بهداشت با عنوان کمبود بودجه توجه رسانه ها را به سمت خود جلب کرده است. این در حالی است که این وزارتخانه ارتباط مستقیم با سلامت مردم دارد و نبود بودجه، زندگی تعداد زیادی از مردم را به خطر می اندازد.

ناله وزیر بهداشت از درد کمبود بودجه

به گزارش پارس ، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیش از تصدی این وزارت خانه کمبود بودجه را یکی از مهم ترین چالش ها پیش روی عنوان کرد. حسن قاضی زاده هاشمی چندی پیش در حاشیه برگزاری آزمون بورد تخصصی و فوق تخصصی رشته های علوم پزشکی در دانشگاه شهید بهشتی، کمبود اعتبارها را فقط در دانشگاه های علوم پزشکی ۸۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: دانشگاه ها باید این اعتبار را از درآمد اختصاصی بیمارستان ها بردارند، در حالی که این درآمد اختصاصی باید صرف تعمیر، تجهیز و ارتقای خدمات در بیمارستان ها شود، بنابراین اخذ این بودجه موجب می شود تا کمبود اعتبار ایجاد شود و د رنهایت نارضایتی مردم را در بردارد اما امیدواریم که کم کم مشکلات حل شود.

وی ادامه داد: هیچ روزی نیست مسئول یک دانشگاه علوم پزشکی پیش من بیاید و از کمبود اعتبار گله نکند، هیچ دانشگاهی نیست کسری اعتباراتش از ۵۰ میلیارد تومان کمتر باشد، من گاهی خجالت می کشم با آنها جلسه بگذارم، برای اینکه مشکل دارند و ما هم به علت کمبود اعتبارات و محدودیت منابع ممکن است نتوانیم به آنها جواب روشنی بدهیم.

وزارت بهداشتی ها ؛ صرفه جویی کنید

اگرچه در بخش های مختلف هزینه های غیرضرور صرف می شود بنابراین این موضوع را باید دولتمردان مدنظر خود قرار دهند تا در این زمانی که اکثر دستگاه ها با مشکل کمبود بودجه مواجه هستند این موضوع مرتفع شود. عضو کمیسیون بهداشت مجلس در این زمینه معتقد است: دولت با کمبود بودجه در بخش های مختلف مواجه است، بنابراین یکی از مهم ترین کارها برای رفع این مشکل صرفه جویی است.

علی کاییدی یکی از راه های صرفه جویی در دستگاه ها را حذف ساختمان های اضافی می داند و می گوید: بعضی وزارت خانه ها ساختمان های متعددی دارند که برخی از آنان ضروری نیست و فقط یک مدیر در آن وجود دارد. این ساختمان ها کارمندان مختلف را در خود جای می دهند که هر کدام از آنان نیازمند حقوق هستند و غیر از آن هزینه های سرسام آور آب، برق، گاز و تلفن نیز است.

وی تاکید می کند: می توان از این هزینه ها کاست و عوض اضافه آن را در قسمت های مختلف وزارت بهداشت صرف کرد تا دیگر شاهد کمبود بودجه در این وزارت خانه مهم کشور نباشیم.